پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تور مجازی گردشگری از مسجد باستانی سلطان برقوق در مصر

حوزه/ وزارتخانه گردشگری مصر در ابتکار عمل جدیدی اقدام به برگزاری تور مجازی گردشگری از مسجد، مدرسه و خانگاه سلطان الظاهر برقوق کرده که یکی از اماکن باستانی در قاهره است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از egypttoday، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، روز گذشته اقدام به برگزاری تور مجازی گردشگری در مسجد، مدرسه و خانگاه سلطان الظاهر برقوق کرد.

این تور گردشگری مجازی سفری مجازی بود که روز گذشته از طریق شبکه ها و رسانه های اجتماعی  برگزار شده و مسجد، مدرسه و خانگاه سلطان برقوق، یکی از اماکن باستانی مذهبی مصر را به نمایش گذاشت.

این بازدید در چارچوب ابتکار عمل جدید این وزارتخانه مصری با همکاری شرکایش برای برای سازماندهی تورهای مجازی به هدف نمایش برخی از مکان های باستان شناسی و پخش آنها از طریق اینترنت انجام شد.

این وزارتخانه همه روزه در ساعت ۷ غروب ، یک سفر مجازی از یک سایت باستان شناسی مصری را بصورت آنلاین انجام می دهد. این طرح با هدف ترویج جهانگردی و ایجاد فرصت برای مردم در سرتاسر جهان برای آشنایی با تمدن مصر باستان آغاز شده است. لازم به ذکر است به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از اماکن گردشگری مشهور جهان به حالت تعطیل درآمده اند و نهادهای گردشگری سعی دارند با ایده های نو فرهنگ گردشگری را زنده نگه دارند.

گفتنی است مسجد، مدرسه و خانگاه الظاهر برقوق یک مجموعه مذهبی می باشد که در منطقه تاریخی قاهره واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha