پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ در شب نیمه شعبان، از مناره ها و بلندگوهای۲۵۰ مسجد شهر اصفهان دعای فرج امام زمان(عج) به صورت هماهنگ ساعت ۹ شب پخش می شود و آحاد مردم نیز این دعا را در روی پشت بام ها به نیت رفع بلا و مشکلات زمزمه کنند و به توصیه آیت الله ناصری مردم ندای یا صاحب الزمان اغثنی و یا صاحب الزمان ادرکنی سر دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، صبح امروز در جمع خبرنگاران که از طریق ویدئو کنفرانس برقرار کرده بود، اظهار کرد: امسال به لحاظ وضعیت بحرانی کرونایی در سطح شهر و بسته شدن درب مساجد و منع رفت و آمد، برای اعیاد شعبانیه برنامه ریزی خاصی صورت گرفت.

وی ادامه داد: قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان برای عید بزرگ نیمه شعبان ویژه برنامه هایی را متناسب با شرایط بهداشتی ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برنامه ریزی کرده است .

دبیر قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در شب نیمه شعبان، از مناره ها و بلندگوهای۲۵۰ مسجد شهر اصفهان دعای فرج امام زمان(عج) به صورت هماهنگ ساعت ۹ شب پخش می شود و آحاد مردم نیز این دعا را در روی پشت بام ها به نیت رفع بلا و مشکلات زمزمه کنند و به توصیه آیت الله ناصری مردم ندای یا صاحب الزمان اغثنی و یا صاحب الزمان ادرکنی سر دهند.

وی ادامه داد: نورافشانی آسمان شهر از بام مساجد اصفهان به مناسبت سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج)، هماهنگی با هیئت های محلی و تردد تعدادی خودرو حامل سیستم صوتی و پخش مولودی و اجرای گروه سرود در برخی محله ها به صورت سیار با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ممانعت از تجمع افراد، دیگر اقدامات است.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: توزیع بسته های شکلات درب تک تک منازل و دعوت به شرکت در برنامه ی ساعت ۲۱در پشت بام ها یا بالکن ها و... و زمزمه هماهنگ دعای فرج، برنامه ریزی و تشویق مردم شهر برای برگزاری احیای نیمه شعبان در منازل خود، تهیه وتوزیع میوه و آب میوه درروز عید در بیمارستان های کرونایی شهر اصفهان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: توزیع غذای متبرک آستان قدس رضوی بین طلاب جهادی جهت قدردانی معنوی از زحمات آن ها، توزیع غذای نذری بسته بندی شده در محله های فقیر نشین شهردر روز عید توسط طلاب، اهدای گل و خداقوت به کادر درمانی بیمارستان های درگیر بیماران کرونایی دیگر برنامه هایی است که به همت قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان اجرا می شود.

 معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: نورافشانی شب عید نیمه شعبان در نقاهتگاه باغ ابریشم و برگزاری جشن نیمه شعبان در روز عید در نقاهتگاه هلال  احمر، پخش بسته های ارزاق درب منازل بیماران کرونایی نیازمند در روز عید و ذبح گوسفند قربانی جهت سلامتی امام زمان(عج) و دفع بلا از سر مسلمین و توزیع بین نیازمندان در روز عید که توسط بانیان خیر تهیه شده است دیگر اقدمات خواهد بود.

وی در پایان اشاره کرد: جمعی از طلاب و روحانیون قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان در راستای کمک به هموطنان و هم نوع خود روز نیمه شعبان با نیت سلامتی امام زمان(عج) به صورت جمعی در مرکز انتقال خون هلال احمر به منظور اهدای خون برای بیماران کرونایی حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha