پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی هم‌زمان با بیستم فروردین، روز هنر انقلاب اسلامی توصیه‌های هنرمندانه‌ای به اهالی هنر کرد و از آن‌ها خواست تا ملموس‌تر به میدان بیایند و سیاست زده و جناح زده نشوند، بلکه بیانه گام دوم را در متن کار خود قرار داده و فوق خطوط حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با رئیس حوزه هنری استان، با گرامیداشت روز و هفته هنر انقلاب اسلامی، با بیان این‌که خوشبختانه هنر بعد از انقلاب دارد خاستگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و خط‌شکن آن هم رزمندگان اسلام هستند که هنر مقاومت را به نمایش گذاشتند، از شهید آوینی به‌عنوان هنرمندی که هنرش را در جبهه پیاده کرد و عینیت بخشید نام برد و گفت: شهید آوینی یکی از الگوهایی که برای نسل انقلاب ما محسوس است و می‌توانیم به‌عنوان یک هنرمند میدانی روی آن حساب باز کنیم.

وی به تعریف هنر اسلامی پرداخت و آن را هنری دانست که انسان‌ها را بدون این‌که باور دین را به آن‌ها تحمیل کند آن‌ها را دین‌باور و عمل‌گرا تربیت می‌کند به‌گونه‌ای که در قید بند نام و نان و حتی در قیدوبند زمان و مکان نیستند.

امام‌جمعه بجنورد، البته در یک نگاه کلان‌تر از امام خمینی (ره) به‌عنوان هنرمند یاد کرد که زبان، بیان و مدیریت هنرمندانه‌ای داشتند و انسان‌های بی‌شماری را بسیج کردند و به جبهه فرستادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان توقع خود از هنرمندان اصطلاحی و معروف و طایفه خاصی که به نام هنرمند می‌شناسیم پرداخت و تصریح کرد: این انقلاب مایه‌های هنری بسیاری دارد که هنوز خام است و دفاع مقدس گنج پنهانی است که اهالی هنر باید، آن‌ها را برای نسل امروز و فردا آشکار کنند و نوجوانی مثل «حسین فهمیده» یک گنج است و از هنرمندی هم چون «حسین فهمیده» قهرمان ملی بسازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: هنرمندان باید این قهرمان‌های ملی را به جای قهرمان‌های بدلی بزرگ و معرفی کنند و ملموس‌تر به میدان بیایند و سوژه‌هایشان را از جبهه و جهاد و امام راحل و مقام معظم رهبری بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اهالی هنر استان با این نگاه، هنر را جهت‌دهی کنند تا تحولی در هنر ایجاد شود و بتوانیم به مردم ارتقای فکری دهیم و نگاه‌هایشان را ژرف، عمیق و دوراندیش کنیم و این‌ها حوزه‌هایی است که هنر می‌تواند میدان‌داری کند و تحول‌آفرین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha