جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین حق جو

حوزه/ در دنیایی که وقتی ویروسی فرا گیر می شود و به جای این که در کنار رعایت مسائل بهداشتی به خدا التماس بکنیم، دعا و راز و نیاز کنیم، به دشمن و استکباری که خود مشکوک به نشر ویروس هستند، در خواست می کنیم، معلوم است که هنوز نتوانسته ایم، جامعه و خود را آماده برای ظهور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حق جو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) گفت: خدای متعال به دو نعمت رسالت و ولایتی که در قرآن بدان اشاره کرده و به انسان داده، منت گذاشته است تا در سایه این دو نعمت حکومت مستضعفان را بر مستکبران به وجود بیاورد.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: منت محورهایی دارد، قانون، رهبر و 12 امام(ع) و معصومین(ع). خدای متعال بر اساس این محورها به دنبال این بود که حکومتی برای مستضعفان شکل گیرد، حکومتی که مبنایش حضرت رسول اکرم و جانشین هایش بودند، اما به دلیل وجود حکومت طاغوت هیچ گاه حکومت اهل بیت(ع) تشکیل نشد و هر یک از امامان معصوم(ع) به صورت های مختلف به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: با شهادت امام یازدهم، حضرت، آخرین منجی را در پس پرده غیبت قرار داد تا زمین خالی از حجت الهی نماند. اراده خدا بر این است که زمانی می توان حکومت بر مبنای دین و الهی تشکیل داد و به دیگر سخن مقدمات ظهور حضرت را فراهم شود که مردم احساس نیاز کنند، ظلم، فساد، بی عدالتی و ... در کره خاکی زیاد شود و مردم از دست حکومت های ظالم و جور به ستوه بیایند و همگی دست به دعا بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: وقتی حکومتی براساس الهی و دینی شکل نگیرد، در چنین حکومتی، بی عدالتی، ظلم،  فساد، رشوه و... بی داد خواهد کرد، به همین منظور برای شکل گیری حکومت الهی بر منبای ظهور و مهدویت، لازم است ظلم، عطش و درخواست مردم برای منجی زیاد و فراگیر شود.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: بنابراین ظهور نیازمند زمینه سازی است، این زمینه سازی لازم است در ابعاد مختلف معنوی، خود سازی، نظام تکوین و خلقت و در نظام هستی محقق شود.

وی بیان داشت: در دنیایی که وقتی ویروسی فرا گیر می شود و به جای این که در کنار رعایت مسائل بهداشتی به خدا التماس بکنیم، دعا و راز و نیاز کنیم، به دشمن و استکباری که خود مشکوک به نشر ویروس هستند، در خواست می کنیم، معلوم است که هنوز نتوانسته ایم، جامعه، خود و ... را آماده برای ظهور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: ظهور عدم وابستگی به دشمن، وابستگی و دل بستگی به خدا و اهل بیت(ع) می خواهد. هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: بعضی ها هنوز در حق و غیر حق مانده اند، در علاقه به امریکا مانده اند، فکر می کنند اگر به سمت و دامن امریکا بروند، امریکا به آنها خدمت خواهد کرد!.

وی بیان داشت: پس ظهور نیازمند به شکل گیری مکتبی به نام مهدوی دارد تا در سایه حکومت مهدوی، دل بستگی ها و وابستگی به دشمن کم شود تا سرانجام شاهد ظهور آخرین منجی و هم دلی و همراهی مردم با مهدی موعود(ع) باشیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha