سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی تجمعات، پویش «هر خانه یک مهدیه» برای برگزاری جشن خانوادگی نیمه شعبان در خراسان شمالی راه اندازی شد و نتیجه آن شد که در شب نیمه شعبان خانه هر ایرانی یک مهدیه بود.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک ایام میلاد باسعادت امام زمان(عج)، اظهار کرد: هرکدام از شیعیان، باید تابلویی زیبا و تمام‌نما برای نشان دادن محبت و دوستی امام زمان(عج) باشند و از نشانه‌های این تابلو زیبا، اخلاق، رفتار و محیط خانه و فضاهای اجتماعی ماست که باید مبین دوستی و محبت ما به آن حضرت است.

وی در ادامه افزود: هرساله مؤمنان و هیئتی‌های در ایام نیمه شعبان جشن‌های بسیار زیبایی در مساجد، حسینیه‌ها و محلات برگزار می‌کنند و با آذین‌بندی و توزیع شیرینی و شربت، مودت و محبت خود را به امام زمان (عج) نشان می‌دهند، اما امسال با توجه به شرایط فعلی، خانه هر ایرانی یک مهدیه شد و مردم این استان به‌طور خودجوش محلات و کوچه‌ها را آذین‌بندی و جشن میلاد را به‌صورت خانوادگی در منزلشان برگزار کردند.

حجت الاسلام خادمی گفت: درواقع امسال با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی تجمعات، پویش «هر خانه یک مهدیه» برای برگزاری جشن خانوادگی نیمه شعبان در خراسان شمالی راه اندازی شد و نتیجه آن شد که در شب نیمه شعبان خانه هر ایرانی یک مهدیه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌ شده بود که مداحان در مناطق مسکونی با حرکت ماشین‌های سیار، به اجرای مولودی‌خوانی بپردازند تا حال و هوای شهر، امام زمانی شود که این برنامه با استقبال شایسته خانواده ها اجرایی شد.

وی اظهار کرد: همچنین در این شب بزرگ، تعداد زیادی از مساجد و اماکن مذهبی استان به‌صورت متمرکز، ساعت ۸ شب به پخش دعای استغاثه حضرت مهدی (عج) از مأذنه‌ها اقدام کردند تا حال و هوای معنوی در فضای جامعه حاکم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: علاوه بر این به همت هیئات مذهبی استان، اطعام نیازمندان بر اساس کمک واقفان و خیران، به مناسبت روز نیمه شعبان در محل درب منازل افراد در حاشیه شهر انجام شد.

حجت‌الاسلام خادمی، شب نیمه شعبان را با فضیلت‌ترین شب پس از لیله‌القدر دانست و افزود: شب نیمه شعبان فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هر چه‌بهتر و بیشتر با معبود و کسب برکات الهی است و تلاش ما این بود تا این زمینه را در محیط خانواده ها فراهم‌ سازیم.

وی تصریح کرد: در این ایام بافضیلت باید با استغاثه به درگاه حق‌تعالی، تعجیل در فرج مولا و مقتدای عالم هستی را طلب کرده و برای رفع ابتلای اغلب کشورها و جوامع بشری به بلای بیماری خطرناک ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا به حضرت مهدی موعود (عج) به‌عنوان وسیله تقرب الی الله متوسل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha