جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه از پارتی‌بازی در استخدام‌های آموزش‌وپرورش باید جلوگیری شود، گفت: کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش وجود دارد و لازم است با ایجاد ظرفیتی این کمبود رفع شود! البته برخی از نمایندگان مجلس از این مسأله سوءاستفاده می‌کنند که در هنگام جذب باید شاخصه‌های لازم در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، در نشست اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان خوزستان، با بیان اینکه آموزش‌وپرورش بعد از خانواده در تربیت فرزندان، جایگاه بی‌بدیلی دارد، اظهارداشت: با توجه به این جایگاه باید به نماز اول وقت در مدارس و ادارات ویژه‌ای صورت گیرد و خیر و برکتی که خداوند در نماز وقت اول قرار داده، در چیز دیگری وجود ندارد.

امام جمعه اهواز، به کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش اشاره و عنوان کرد: هم‌زمان با ایجاد ظرفیتی برای رفع این کمبود، برخی از نمایندگان مجلس سوءاستفاده می‌کنند و در هنگام جذب شاخصه‌های لازم در نظر گرفته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش از منتخبان مجلس شورای اسلامی باید خواسته شود تا اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان این‌که معلم تربیت شده مکتب اسلام متوجه نماز اول وقت می‌شود و اهمیت آن را به‌خوبی درک می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر فرزندان خود را از دوران طفولیت به نماز اول وقت‌ تمرین دهیم، در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند، نماز برای آن‌ها مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به اینکه نماز اول وقت در آموزش‌وپرورش نهادینه شود، افزود: در راستای این نهادینه‌سازی معلمان و کادر مدرسه نیز در صفوف اول و مقدم نماز اول وقت باشند.

امام جمعه اهواز به تعطیلی موجود در آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها اشاره و گفت: در جهت کاهش این تعطیلی‌ها باید هرچه توان داشت، انجام داد! البته نباید سلامتی مردم به خطر افتد.

وی خطاب به رئیس اداره نوسازی مدارس، تصریح کرد: در استانی که سیستم سرمایشی حکم اکسیژن برای آن دارد، باید اداره نوسازی مدارس در تأمین سیستم سرمایشی تلاش جدی انجام دهد تا فضای آموزشی مناسبی ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در پایان پیرامون حقوق معلمان، گفت: با توجه به تورم ایجاد شده، حتی‌الامکان برای معلمین عزیز که تربیت فرزندان کشور را بر عهده دارند باید پیگیری لازم انجام و توجه ویژه‌ای به حقوق آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha