یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جمعه خراسان شمالی با ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر بهره‌مندی حداکثری از فرصت معنوی ماه رمضان، گفت: ماه رمضان ماه رشد، کمال، اوج گرفتن و معراج مؤمنان و موعد کمال انقطاع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با موضوع ماه رمضان برگزار شد، گفت: ماه رمضان ماه رشد، کمال، اوج گرفتن و معراج مؤمنان و موعد کمال انقطاع است.

وی افزود: این موضوع که کسی به خاطر رضای خدا گرسنگی و تشنگی را تکمیل می‌کند اخلاص انسان را تثبیت و ریشه‌دار می‌کند، در واقع روزه اخلاص و اراده انسان را تقویت کرده و ریشه شخصیت او را تثبیت می‌کند؛ ازاین‌رو باید آن را به عنوان یک میهمان عزیز قدر بدانیم، برای ورود آن لحظه‌شماری کرده و به استقبال آن برویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: «قد أقبل إلیکم شهر اللَّه بالبرکة و الرَّحمة و المغفرة» و تأکید می‌کند رمضان سه دستاورد برکت، رحمت و مغفرت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تبلیغ در ماه رمضان امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور، گفت: امروز دنیای مجازی جای دنیای واقعی را گرفته و دیگر نمی‌توان به آن مجازی گفت بلکه الآن دنیای واقعی ثانوی است.

وی افزود: باید دنیای مجازی را باور کرده و این باور خود را در عمل نشان دهیم، تبلیغات خود را به این فضا جهت‌دهی کنیم؛ یعنی وقتی تبلیغات فیزیکی میسر نیست از فضای مجازی بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر در ماه رمضان امسال مردم پای منبر فیزیکی ما نیستند، باید منبری‌ها کار و منبر مجازی خود را دنبال کرده و فعالیت‌های تبلیغی خود را در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام دهند.

وی خطاب به روحانیان مبلغ گفت: نیت کنیم در ماه رمضان امسال فضای مجازی خود را تطهیر کرده و از معنویت پر کنیم؛ زیرا تا فضای مجازی خود مطهَر نشود مطهِر نفوس نخواهد شد.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احتمال دارد با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا مساجد و نماز جمعه‌ها در برخی از شهرهای کشور از هفته بعد بازگشایی شود؛ ازاین‌رو باید آمادگی داشته باشیم تا اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفت بتوانیم این مراسم مذهبی را با رعایت مسائل و ملاحظات بهداشتی برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دهه آخر شعبان به عنوان دهه مساجد نام‌گذاری شده است، افزود: غبارروبی مساجد سنت خوبی بود و امسال هم باید اجرا شود تا گرد غربت را از چهره مساجد با رعایت مسائل بهداشتی بزداییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha