پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی / معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، پیرامون آخرین وضعیت آموزشی مدارس علمیه خوزستان، گفت: علاوه بر اینکه زمان اعلام پایان سال تحصیلی و امتحانات پایان‌ترم را به مدیران مدارس علمیه اعلام کرده‌ایم، لازم است بیان کنم که امتحانات مدرسه غیر حضوری خوزستان لغو و در حال حاضر نیز امکان برگزاری امتحان استادی را نداریم.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون برخی سؤالات طلاب، روحانیون و اساتید مدارس علمیه، در رابطه با وضعیت سال تحصیلی ۹۸-۹۹ و امتحانات پایان سال، اظهارداشت: پس از شیوع ویروس کرونا و ورود آن به استان خوزستان، در هفته دوم اسفندماه طرح تدریس دروس در پیام‌رسان‌های ایرانی را آغاز کردیم و بعد از فروردین‌ماه ۹۹، با ابلاغ مرکز مدیریت، مبنی بر حضور طلاب در سامانه‌های پیشخوان حوزه علمیه، اساتید مدارس را موظف به ارائه و بارگذاری دروس در سامانه شدند.

آماده برگزاری امتحانات پایان‌ترم هستیم

وی افزود: هم‌اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه از ارائه دروس در سامانه پیشخوان و با همت اساتید و معاونان مدارس علمیه، بسیاری از دروس طلاب به انتهای محدوده رسیده و ما آمادگی برگزاری امتحانات را داریم.

واگذاری زمان اعلام پایان سال تحصیلی و امتحانات پایان‌ترم به مدیران مدارس علمیه

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه زمان اعلام پایان سال تحصیلی و همچنین روند برگزاری امتحانات پایان‌ترم و میان‌ترم برای مدارس سفیران را به مدیران مدارس علمیه واگذار کرده‌ایم، گفت: با توجه به بحران کرونا و مقتضیات دوران کنونی، طی نامه‌ای رسمی به مدیران مدارس علمیه اعلام کرده‌ایم که «زمان اعلام پایان سال تحصیلی» و همچنین «تاریخ برگزاری امتحانات» بنا به تشخیص و صلاحدید آن‌ها می‌باشد.

لغو امتحانات مدرسه غیر حضوری خوزستان / امتحانات طلاب شاغل به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در خصوص لغو امتحانات طلاب شاغل و مدرسه غیر حضوری خوزستان، بیان کرد: پس از رایزنی با ستاد حوزه علمیه قم و اداره کل مدارس غیر حضوری، مقرر شد تا تمهیداتی را در خردادماه تعبیه کنند که به احتمال زیاد، امتحانات طلاب شاغل، به‌صورت آنلاین و با روشی که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد، انجام شود.

امتحانات شفاهی پایه ۸ مدارس بلندمدت برگزار و پایه ۱۰ لغو شده است

وی با اشاره به امتحانات شفاهی طلاب پایه ۸ مدارس علمیه بلندمدت، گفت: در این خصوص کما فی السابق امتحانات شفاهی طلاب در مدارس علمیه برگزار می‌شود و مانعی در این مورد وجود ندارد اما در حال حاضر امکان برگزاری امتحان شفاهی پایه ۱۰ را نداریم.

در حال حاضر امکان برگزاری امتحان استادی را نداریم

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه در حال حاضر امکان برگزاری امتحان استادی را نداریم، اظهارداشت: از آنجایی که برگزاری امتحان استادی و ارتقاء حکم، منوط به حضور هیئتی از قم در خوزستان بوده و هم‌اکنون این امکان به دلیل شیوع کرونا فراهم نیست، إن‌شاءالله در اولین فرصت زمان برگزاری امتحان استادی و ارتقاء حکم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آخرین وضعیت آزمون ورودی مدارس علمیه

وی همچنین پیرامون آخرین وضعیت آزمون ورودی مدارس علمیه، گفت: هم‌اکنون سایت ثبت‌نام آزمون ورودی حوزه فعال بوده و بنده از همه مدیران و معاونان آموزش مدارس و همچنین روحانیون فعال در فضای مجازی تقاضا دارم که تمام سعی و تلاش خود را با گرفتن ابتکارهای جدید در بحث پذیرش، به کار گیرند تا إن‌شاءالله سربازان خوبی در سربازخانه امام زمان(عج) در خوزستان وارد شوند.

۲۵ تیرماه زمان برگزاری آزمون ورودی

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در پایان در خصوص آزمون ورودی حوزه گفت: إن‌شاءالله طبق اعلام ستاد قم، ۲۵ تیرماه، آزمون ورودی مدارس علمیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha