پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 896867
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کمک مومنانه

حوزه/بررسی وضعیت کنونی کشور اهمیت مشارکت پرشور مردم در این رزمایش را نشان می‌دهد چراکه شیوع ویروس کرونا موجب شده خانواده‌هایی در این شرایط سخت تحت‌فشار قرار بگیرند که تاکنون زیر نظر هیچ سازمانی حمایتی نبودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه  نیمه شعبان امسال رهبر انقلاب در سخنرانی خودشان مردم را دعوت به شرکت در رزمایشی با عنوان کمک مؤمنانه کرده و گفتند: چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطرهٔ خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت.
این برای اولین بار بود که در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری در سخنرانی خودشان به این موضوع به‌صورت شفاف و واضح اشاره می‌کردند هرچند که ایشان همواره روی این‌گونه موارد تأکید فراوانی داشته‌اند.
به‌هرحال بررسی وضعیت کنونی کشور اهمیت مشارکت پرشور مردم در این رزمایش را نشان می‌دهد چراکه شیوع ویروس کرونا در کشور موجب شده خانواده‌هایی در این شرایط سخت تحت‌فشار قرار بگیرند که تاکنون زیر نظر هیچ نهاد و سازمانی حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نبودند اما شرایط اقتصادی کشور که تنها مختص به کشور ما نبوده و جهانی است، موجب شده که این خانواده‌ها امروز به همدلی و مساوات مردم ایران‌زمین نیازمند باشند.
نکته مهم دیگر، شناسایی خانواده‌هایی است که در مقطع کنونی دچار مشکلات معیشتی شده‌اند و ارائه خدمات به آن‌ها است که در این رزمایش روی آن تأکید فراوانی باید صورت بگیرد.
از سوی دیگر محدود بودن منابع دولتی برای کمک‌رسانی کامل به نیازمندان با توجه به شرایط اقتصادی کشور هم به لحاظ تحریم‌ها و هم به لحاظ شیوع این بیماری، اهمیت این رزمایش و توصیه‌های رهبری را بیش‌ازپیش مشخص می‌کند.
به‌هرحال همه‌ساله مردم متدین و دین‌دار ایران اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان علاوه بر کمک‌رسانی به نیازمندان جامعه با گسترانیدن سفره‌های افطاری حال و هوای خاصی به این ماه مبارک می‌دادند اما امسال شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که دیگر نمی‌توان با برپایی چنین مراسم‌هایی میزبان روزه‌داران و مؤمنین بود اما رزمایش کمک مؤمنانه بهترین راه‌حل در این مقطع است که سیل سفره‌های افطاری ماه مبارک این بار به خانه‌های نیازمندان برود.
در این میان هرچند که تاکنون صحنه‌های بسیار زیبایی از مودت و همدلی مردم ایران اسلامی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود اما بازهم نیاز است که در این روزهایی باقی‌مانده هر فردی به هراندازه‌ای که در توان دارد به یاری نیازمندان جامعه بشتابد، تا این دوران سخت به پایان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha