شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم شیرخوارگان حسینی در اصفهان

حوزه/ مدیر موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که امروز تعطیلی مساجد معنا ندارد، گفت: وقتی اقامه نماز جماعت در مساجد تعطیل است، ائمه جماعات باید تغییر وضعیت بدهند و محور فعالیت‌های اجتماعی محله‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در نشست توجیه و تبیین برنامه‌های ماه مبارک رمضان که با حضور تعدادی از ائمه جماعات مساجد در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان این که هر بحرانی برکات زیادی دارد، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا صاحبان ثروت، قدرت، شهرت و تکنولوژی به عجز افتادند.

وی گفت: برای این که پرچم صاحبان معنویت در این مقطع حساس بالا رود به چهار شرط «علمی»، «مهارتی و فنی»، «سلیقه‌ای و هنری» و «توفیقی و معنوی» نیاز دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امروز دنیا با نظام‌های سیاسی اداره می‌شود، بیان داشت: آخرین مدل نظام سیاسی، لیبرال دموکراسی است که اسمش دموکراسی است ولی از هر استبدادی بدتر است. نظامی که اسلام ارائه می‌کند نظام «امام و امت» است. از نظر علمی اثبات می‌کنیم که نظام امام و امت، آرامش بخش، سعادت بخش و امیدبخش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری بهترین پایگاه تحقق علمی این نظام را مسجد دانست و افزود: پیامبر گرامی اسلام تمام شئون اجتماعی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و... مردم را در مسجد پیگیری می‌کردند. در نظام‌های جدید همه این شئونات از مسجد جدا شد و فقط اقامه نماز جماعت باقی ماند. در صورتی که اقامه نماز جماعت پایین‌ترین سطح فعالیت امام جماعت در مسجد است.

وی تاکید کرد: نظام امام و امت هم مردمی است و هم اسلامی. این نظام می‌تواند به خوبی در مسجد پیاده شود. به گونه‌ای که ائمه جماعات مساجد محل مراجعه مردم باشند و به عنوان امام محله‌ها نقش آفرینی کنند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا گفت: امروز تعطیلی معنا ندارد و وقتی اقامه نماز جماعت در مساجد تعطیل است، ائمه جماعات باید تغییر وضعیت بدهند و محور فعالیت‌های اجتماعی محله‌ها باشند. هر امامی که امامت محله را با هنرنمایی و زیبایی، تمرین کند قطعا این توفیق را خداوند به او می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در بیان نسخه دین برای مدیریت بحران کرونا گفت: وقتی در بحران‌ها به خدا پناه ببریم، بلاها را جدی می‌گیریم ولی نمی‌ترسیم. دومین نکته، کمک گرفتن از خداوند است که در این زمینه باید مراقبت‌های بهداشتی و مراقبت‌های معنوی را جدی بگیریم. سومین نسخه دین این است که تسلیم خداوند شویم و کارها را به او واگذار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha