جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم آغاز رزمایش کمک مومنانه گفت: فراهم کردن ۳۰۰ جهیزیه فعالیت مهمی است و در نتیجه آن ۳۰۰ زندگی شکل می‌گیرد و بنیان خانواده آرامش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم آغاز رزمایش کمک مؤمنانه، ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهار کرد: این نهاد ارزشمند در حقیقت نه تنها تجلی فیض خدای متعال برای ملت مسلمان ایران بود، بلکه زمینه مقاومت اسلامی برای آزادی تمام ملت‌های دربند و برافراشته شدن پرچم عزت و اقتدار در دیگر کشورها را فراهم خواهد ساخت.

وی ادامه داد: موفقیت بسیار مهم اخیر و ارسال ماهواره در فاصله ۴۲۵ کیلومتری زمین توسط سپاه پاسداران نیز قابل تبریک و تجلیل است، این خبر برای دشمنان بسیار رعب انگیز و برای دوستان خوشحال کننده بود، از این رو این موفقیت را به مردم کشور، رزمندگان گرانقدر و پاسداران تبریک ویژه عرض می‌کنم.

امام جمعه قزوین با اشاره به برکات ماه رمضان اذعان کرد: ماه مبارک رمضان نیز از قابلیت تبریک ویژه برخوردار است، زیرا شب قدر که شبی مبارک است در آن قرار گرفته و کتاب قرآن نیز در این ماه نازل شده است.

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد: یکی از آداب مهم در روزه داری رسیدگی به محرومان و فقرا و دستگیری از مستمندان است که مورد سفارش ویژه پیامبر اکرم(ص) قرار گرفته و ایشان در خطبه شعبانیه این موضوع را مطرح کرده‌اند؛ بخش قابل توجهی از سخنرانی این خطبه سفارش و رسیدگی به نیازمندان و ایتام است.

وی عنوان کرد: فراهم کردن ۳۰۰ جهیزیه فعالیت مهمی است و کمک خیرین، مسئولین، استاندار، مدیران و نهادهای مختلف استان در کنار یکدیگر این امکان را فراهم کرده و در نتیجه آن ۳۰۰ زندگی شکل می‌گیرد و بنیان خانواده آرامش می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: این اقدام در آستانه ماه مبارک رمضان ارزشمند و به جاست و امیدواریم برای استان همراه با خیر و برکت و رحمت بوده و خداوند به واسطه آن باران رحمت و دور کردن آفات و بلاها را نصیب مردم کند.

وی درباره مواسات بیان کرد: مواسات به معنای دادن صدقه نیست و با وجوب شرعیه و انفاق کردن و سایر مواردی که در آیات قرآن ذکر شده متفاوت است، در واقع طبق آیات قرآن بخشی از اموال ما به سائل و محروم تعلق دارد در این زمینه هر چقدر بتوانیم ادای دین کنیم مال ما افزایش می‌یابد و امتحانی برای ماست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: نمونه مواسات اقدامی است که انصار برای مهاجرین انجام دادند؛ انصار هر چه که داشتند را با مهاجرینی که بدون هیچ امکاناتی از مکه به مدینه آمدند، تقسیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان تصریح کرد: ملت ما نیز در شرایط بحرانی کنونی تلاش فراوانی انجام داده و در ماه مبارک رمضان منتظر موارد بیشتری هستیم تا شاهد حماسه ارزشمند ملت مسلمان و روزه دار در حمایت از محرومین و مستضعفان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha