جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / برگزاری مرحله اول رزمایش بزرگ کمک مومنانه در همدان

حوزه/ اکبر شوکت گفت: دولت باید همه را به یک چشم دیده و نمی‌توان به یک قشر کمک کرد و به افرادی که بیمه بیکاری ندارند پولی پرداخت نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگری سراسر کشور در نشست مشترک تشکل های کارگری استان قم با اشاره به کمک ۵ هزار میلیارد تومانی دولت به کارگرانی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند، اظهار داشت: دولت باید همه را به یک چشم دیده و نمی‌توان به یک قشر کمک کرد و به افرادی که بیمه بیکاری ندارند پولی پرداخت نشود.

شوکت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار جهادی گفت: یک سری کارها باید در سطح ملی نهادینه شود اما ابتدا باید در سطح استانی کار جهادی انجام داد و سپس آن کار را به سطح کشوری ارتقاء داد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای ۵ هزار کارگر ساختمانی در سال گذشته ابراز کرد: امسال موفق شدیم ۶ هزار راهنمای گردشگری را بیمه کنیم.

شوکت با تأکید بر حمایت از اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا عنوان کرد: با همت خیرین استان، هیئت‌مدیره کانون کارگران توانستیم حدود ۵ الی ۶ هزار بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر تهیه کنیم که در میان کارگران توزیع خواهد شد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان قم ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: متأسفانه این ظرفیت‌ها نادیده گرفته‌شده و مغفول مانده است.

وی ساماندهی کارگران ساختمانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سند زمین برای ساماندهی کارگران آماده‌شده است و اگر بتوانیم این زمین را بگیریم تمام تشکیلات کارگری را به این مکان انتقال خواهیم داد.

شوکت در پایان تأکید کرد: در قانون مالیات آمده کارفرما می‌تواند ده در صد مبلغ مالیات را صرف کارهای آموزشی و ورزشی کارگران زیرمجموعه خود کند، درحالی‌که این کار در استان انجام نمی‌شود.

انتهای پیام پ ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha