سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یمن

سلیم المنتصر گفت: یمنی ها امسال نیز در ماه رمضان کریم، اگر چه با گرسنگی و فقر و جراحات گسترده روبرو هستند، اما دل هایشان سرشار و مملو از تقوای الهی و مطمئن به یاری خداوند و گشایش او هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در ششمین سال جنگ تجاوزکارانه سعودی، آمریکایی و صهیونیستی علیه ملت مظلوم یمن، یمنی ها در حالی وارد ماه مبارک رمضان می شوند که امسال علاوه بر محاصره و عدم امکانات بهداشتی با خطر شیوع ویروس کرونا در کشورشان مواجه هستند.

تلاش شبانه روزی محور سعودی -آمریکایی متمرکز بر شیوع این بیماری از طریق جنوب یمن که تحت اشغال قرار دارد به میان تمام یمنی ها است. اما ایمان قوی ملت یمن در طول این سال ها نشان داده که این ملت قهرمان و شکست ناپذیر در سایه اعتماد به خداوند از این بحران نیز با سربلندی بیرون خواهند آمد.

سلیم المنتصر کارشناس و فعال سیاسی یمنی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شرایط ملت یمن در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه گفت: در حالی ماه مبارک رمضان فرا رسیده  که یمنی ها  در ششمین سال جنگ تحمیلی علیه کشورشان با شدیدترین سختی ها به دلیل تجاوز و محاصره سعودی و آمریکایی دست و پنجه نرم می کنند.

حرمت شکنی سعودی ها در ماه مبارک رمضان  با حملات هوایی به یمنی ها

وی ادامه داد: عربستان سعودی و آمریکا، یمنی ها را از ساده ترین حقوق و خدمات اساسی محروم کردند آن هم در سایه ادامه حملات هوایی که مهمترین ظرفیت ها و زیر ساخت های ملت یمن را که وسیله تضمین زندگی شایسته و مناسب برای مردم یمن بود را تخریب کردند.

کارشناس یمنی تصریح کرد: دشمن متجاوز سعودی از روز اول تجاوزش به یمن به بمباران شهروندان و مردم بی گناه به طور مستقیم و بمباران تاسیسات شهروندی و منافع شهروندان متوسل شد. آمارهای رسمی و گزارش های پی در پی سازمان های حقوق بشری و در راس آن سازمان ملل متحد گواه بر ادامه این جنایت ها و وحشی گری این دشمن بی رحم است که حرمت خون کوکان و زنان و سالخوردگان را نگه نمی دارد و حرمتی برای ماه مبارک رمضان قائل نیست.

المنتصر با اشاره به شرایط سخت محاصره گفت: سعودی ها کارخانه ها و تاسیسات اقتصادی را بمباران کرده و بنادر دریایی و خروجی ها و ورودی های زمینی و مرزهای هوایی به سمت یمن را برای جلوگیری از رسیدن کمک های غذایی و دارویی به دست مردم یمن بسته و آن ها را محاصره کرده است و هر کاری که مردم را در یک حالت غم بار و تراژدی قرار دهد انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: سعودی ها چهره انسانیت را زشت  کردند و لکه ننگی بر پیشانی بشریت گذاشتند و عامل مرگ هزاران کودک شدند که به خاطر گرسنگی و یا کبود دارو و غذا جان  دادند. اما علیرغم تمام این سختی ها و مصیبت ها و جراحت ها که ملت یمن با آنها روبرو است، از ورود به ماه مبارک رمضان کریم خوشحال هستند و به لطف این ماه سرسوزنی از ایمانشان کم نشده و روحیه عالیشان متزلزل نشده و اعتقاداتشان به خداوند برای انتقام از ظالمین سست و یا کم نشده است.

وی افزود: مردم یمن در این ماه پر فضیلت  سرشار از انرژی و قدرت ایمان عظیم و با اراده و شجاعتی بی نظیر و دارای اعتماد و توکل به خداوند و یاری همیشگی او هستند.

روزه داری و عبادات ماه رمضان سلاح قدرتمند یمنی ها است

فعال یمنی گفت: ماه مبارک رمضان، روزه و عباداتش سلاح موثر برای یمنی ها علیه دشمنانشان به حساب می آید و اساسا ملت یمن به غیر از خدای سبحان در مواجهه با دشمن هایشان به کسی اعتماد و تکیه ندارد و از این رو شاهد موفقیت آنها در همه عرصه ها و میادین جنگ هستیم و علیرغم امکانات و تجهیزات مادی حیرت انگیز دشمنان شاهد شکست آنها و مالیده شدن بینی آن ها به خاک هستیم.

سازمان سلامت و بهداشت در یمن در آستانه سقوط  قرار دارد

المنتصر با بیان اینکه سعودی ها همچنان به بمباران یمن ادامه می دهند ، افزود: دشمن سعودی و آمریکایی به نابودی اقتصاد یمن تنها اکتفا نمی کند؛ بلکه همه چیز را نابود کرده است. حتی بیمارستان ها و مراکز سلامتی و بهداشتی را سالم نگذاشته است؛ بنابراین سازمان سلامت و بهداشت در یمن در آستانه سقوط و شیوع بیماری های واگیر دار در بین ملت یمن قرار دارد و آخرین آن هم که ویروس کرونا است.

تلاش شبانه روزی سعودی ها برای شیوع کرونا در یمن

وی در خصوص تلاش دشمنان یمن برای شیوع کرونا در بین ملت یمن گفت: دشمن ما عمدا شب و روز در پی ورود این ویروس به یمن است و از طریق اقدامات خبیثانه که در جنوب یمن که اشغال شده، می خواهد مردم یمن را آلوده کند. جنوب یمن جایی است که هیچ نظارت و مراقبتی در زمینه بهداشتی صورت نمی گیرد؛ چراکه اشغال شده و در سایه حضور نیروهای مهاجم قرار دارد. بنابراین به شکل دقیق معلوم نیست اوضاع بهداشتی آنجا چگونه است و به طور کلی جنوب یمن درگیر با انواع گرفتاری ها و دردها است. در واقع اشغال گری هیچ دستاورد و خدمتی  برای ملت یمن نداشته بلکه اوضاع فاجعه باری در همه زمینه ها برای آنها به بار آورده است.

یمنی ها با گرسنگی و محاصره ، دل هایی سرشار از تقوا و نصرت الهی دارند

کارشناس یمنی در پایان گفت: یمنی ها در ماه رمضان کریم امسال نیز شکم هایشان خالی و جیب هایشان بی پول و جراحاتشان بی شمار است، اما دل هایشان سرشار و مملو از تقوای الهی و مطمئن به یاری خداوند و گشایش او هستند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha