سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
استاد حوزه

حوزه/ حدیثی در توحید شیخ صدوق از امیرالمومنین(ع) نقل شده است مبنی بر اینکه خدای متعال به حضرت داوود(ع) فرمودند شما خواسته‌ها و اراده‌هایی داری و من هم خواسته‌ها و اراده‌هایی دارم و آنچه که خواسته من است اجابت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در ویژه برنامه‌ نجوای عاشقانه که به مناسبت ماه مبارک رمضان با استفاده از بستر پخش زنده رسانه ملی در کنار مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، ضمن آرزوی سلامتی برای تمام بیماران، اظهار کرد: موضوع تسلیم و رضایتمندی از خدای متعال یکی از توقعات پروردگار از بندگان است.

وی با بیان اینکه روح بندگی راضی بودن به رضایت خداوند است، عنوان کرد: زیارت امین‌الله از زیارت‌های جامعه است و می‌توان برای تمام معصومین خواند، بیشتر متن این زیارت دعا است و در نخستین دعا که بهترین دعای آن است گفته شده که خداوندا روح و نفس ما را به آرامش برسان و تمام این مقدراتی که تو برای ما قرار داده‌ای را راضی به رضای خودت بدار.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه برخی از تقدیرات الهی ربطی به اعمال انسان ندارد، مطرح کرد: خداوند در سوره مبارکه حدید می‌فرماید آنچه که به شما می‌رسد و یا در آسمان‌ها و زمین اتفاق می‌افتد را خداوند در یک لوح محفوظ نوشته است در نتیجه برخی اتفاقاتی از پیش توسط خداوند متعال پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در مواردی که نمی‌توانیم تقدیر را عوض کنیم باید خودمان را با خواست خداوند همراه کنیم، خاطرنشان کرد: تقدیراتی که دست انسان نیست و قابل تغییر توسط بشر نیست مانند مجرای متولد شدن که از کدام پدر و مادری باشیم، کشور محل تولد، قد، رنگ پوست و غیره باید تسلیم خواست و تقدیر خداوند باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: حدیثی در توحید شیخ صدوق از امیرالمومنین(ع) نقل شده است مبنی بر اینکه خدای متعال به حضرت داوود(ع) فرمودند شما خواسته‌ها و اراده‌هایی داری و من هم خواسته‌ها و اراده‌هایی دارم و آنچه که خواسته من است اجابت خواهد شد و آنچه برای تو است اگر با خواست من همراه باشد اجابت و اگر مخالف با خواست من باشد از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه هر کس این حدیث را درک کند می‌تواند بسیاری از مشکلات خود را در زندگی برطرف نماید، ادامه داد: سپس خداوند فرمود اگر شما تسلیم خواسته من شدید خواسته‌ها و دعاهای شما را نیز اجابت خواهم کرد ولی اگر تسلیم اراده و خواست من نشدید، اولا تو را به رنج خواهم انداخت و بعدهم آنچه من می‌خواهم اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس دینی، نمونه‌هایی از بزرگان دینی که خود را تسلیم خواست خداوند کردند را مد نظر قرار داد و گفت: یکی از این بزرگان آیت الله شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم است؛ این شخصیت به معنای واقعی کلمه پول و خاک برایشان فرقی نداشت و تمام عمرش را به مستضعفان خدمت می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha