دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عابدینی

حوزه/ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان اینکه قرارگاه مواسات پس از پایان کرونا به کار خود ادامه خواهد داد، گفت: این که مساجد محور فعالیت‌های انفاقی قرار گیرند، مطالبه رهبر معظم انقلاب از ملت و دولت است و ان‌شاءالله همه دست به دست هم بدهیم تا مطالبه ایشان تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و امیرالمؤمنین(ع) فرمودند قرآن بهار دلهاست و این بدان معناست که هر آیه قرآن نهالی است که سرزمین دل ما را آباد می‌کند.  

وی با بیان اینکه تلاش کنیم در ماه رمضان انس بیشتری با قرآن داشته باشیم، تصریح کرد: انس با قرآن در ماه مبارک رمضان آسان‌تر صورت می‌گیرد و تلاش کنیم از فیض این ماه عزیز در انس با قرآن بیشتر بهره ببریم.  

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای فعالیت شورای فرهنگ عمومی است و می‌باید تلاش کنیم اهداف شورای فرهنگ عمومی با محور مساجد، نمازهای جمعه و جماعت پیش برود.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، مشارکت جدی مردم در امر مواسات را نشان دهنده فرهنگ غنی جامعه دانست و عنوان کرد: حضور و مشارکت عموم جامعه در بحث مواسات و توجه به امر مهم انفاق، زکات و صدقات نشان دهنده ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است و باید قدردان آن باشیم.  

وی افزود: آیات بسیاری در قرآن در خصوص انفاق، زکات و صدقات داریم که آن گونه که باید به آنها پرداخته نشده است و اگر به خوبی در جامعه ترویج شود می‌تواند منشأ برکات و تحولات بسیاری باشد و شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در این خصوص فرهنگ‌ساز باشد.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان اینکه قرارگاه مواسات پس از پایان کرونا به کار خود ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: این که مساجد محور فعالیت‌های انفاقی قرار گیرند، مطالبه رهبر معظم انقلاب از ملت و دولت است و ان‌شاءالله همه دست به دست هم بدهیم تا مطالبه ایشان تحقق یابد.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان از جامعه پزشکی، نیروهای جهادی و هیئت‌های مذهبی برای خدماتی که در این مدت ارائه کرده‌اند، قدردانی کرد.  

همدلی و همراهی مردم و مسئولان

هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان قزوین هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشته‌ایم، بیان کرد: بحمدالله همدلی بسیار خوبی در استان قزوین برای مقابله با کرونا شکل گرفت و در نهایت این مسأله مهار خواهد شد.  

وی تصریح کرد: امیدواریم با همدلی و همراهی بیشتر مردم و مسئولان تا پایان ماه مبارک رمضان، وضعیت مطلوب‌تری را در استان شاهد باشیم.  

استاندار قزوین بیان کرد: کشور ما با وجود تحریم‌های سخت و ظالمانه‌ی دشمنان در مقابله با کرونا پیشتاز بود و این در حالی است که آمریکا و اروپا در مقابله با کرونا با مشکل مواجه شده و دچار بحران‌های شدیدی شدند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha