جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شمیم رمضان

حوزه/ به همت مؤسسه جهادی- رسانه ای ابرار، مجموعه "شمیم رمضان" با حضور شش تن از کارشناسان دینی و با موضوع امامت که در حرم مطهر رضوی ضبط شده، در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما پخش می شود.

حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب، تهیه کننده  مجموعه "شمیم رمضان" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در همین خصوص اظهار داشت: با توجه به این که ترویج و تبیین معارف اهل بیت(ع) اولویت و رسالت اصلی مجموعه فرهنگی و رسانه ای ابرار است، لذا مجموعه "شمیم رمضان" به همین این مؤسسه و با حضور شش تن از کارشناسان دینی آقایان حجج اسلام و المسلمین حائری طبسی، هادی الیاسی، حبیب عباسی، رضوی پور، رضایی قمی و تقی واسعی پیش از ماه مبارک رمضان و در ایام کرونا در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) ضبط شده و از ابتدای این ماه عزیز، هر روز پس از اذان صبح در قالب های کوتاه و جذاب از شبکه دوم سیما به روی آنتن تلویزیون می رود.

وی افزود: با توجه به این که پس از شیوع ویروس کرونا، شرایط لازم برای زیارت حرم های مطهر از سوی مردم فراهم نبوده، از این رو ما تصمیم گرفتیم که به این وسیله زمینه ارتباط معنوی مردم با حضرات معصومین(ع) به خصوص آقا امام رضا(ع) را فراهم کنیم.

وی گفت: این مجموعه۳۰ قسمتی به تهیه کنندگی مشترک بنده و حجت الاسلام حبیب عباسی و کارگردانی سید مهدی رضوی پور و نیز طراحی و نویسندگی حجت الاسلام هادی الیاسی آماده شده و در حال پخش است.

حجت الاسلام فاطمی نسب بیان داشت: مجموعه شمیم رمضان با محوریت بحث امامت و در موضوعاتی چون "امامت در آیات و روایات"، "نعمت امام و شکر آن"، "اوصاف امامت"، "وظائف امت در برابر امام"، "رفاقت با اولیاء الهی"، "توسل، زیارت و شفاعت" و "مناسبت های رمضان" تهیه شده است.

وی همچنین با اشاره به این که گروه جهادی – رسانه ای ابرار از جمله گروه های فعال زیر مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است، گفت: البته قبل از مجموعه شمیم رمضان و از ابتدای شیوع ویروس کرونا، پویش "پنجره فولاد" به همت این موسسه در قالب بیش از یکصد قسمت سخنرانی کوتاه تولید شده که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بازخورد قابل توجهی نیز داشته است.

تهیه کننده  مجموعه "شمیم رمضان" افزود: از دیگر فعالیت های رسانه ای این مؤسسه می توان به تولید ۱۰ قسمت برنامه "فی رحاب الرمضان" به زبان عربی، ضبط ۱۰ قسمت برنامه Ramadan for All  به زبان انگلیسی و نیز سی قسمت برنامه "سی جرعه باران" به زبان فارسی اشاره کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha