جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس-مدیر حوزه یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان این که همراهی حضرت خدیجه(س) سبب پیشرفت و موفقیت رسول خدا(ص) شد، گفت: پیامبر (ص) فرمودند «خدیجه زمانی به من ایمان آورد، که کسی حاضر نبود به من ایمان بیاورد».

حجت الاسلام والمسلمین شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: انسان موجودی اجتماعی است و بر همین مبنا خدا هم او را خلق کرده است و برای  رشد در این بُعد، نیاز به کسی دارد تا او را همراهی کند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد افزود: حتی در بحث معنویت، همین همراهی مسئله مهمی در موفقیت است. وقتی پیامبر(ص) از حضرت علی(ع) سوال می کنند، حضرت زهرا(س) را چگونه دیدی؟، حضرت پاسخ می دهد که حضرت زهرا(س) حامی و همرا من در بحث معنویت بود.

وی ادامه داد: این مسئله نشان از نقش زن در همراهی با شوهر است که چه قدر می تواند حامی همسرش در مسائل مالی، تربیت فرزندان و بخصوص معنویت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان این که همراهی حضرت خدیجه(س) سبب پیشرفت و موفقیت رسول خدا(ص) شد، اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمودند «خدیجه زمانی به من ایمان آورد، که کسی حاضر نبود به من ایمان بیاورد». بنابراین پیشرفت و موفقیت شوهر یا مرد، زمانی میسر می شود که همسری در کنارش باشد و حضرت خدیجه(س) این گونه بودند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha