جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وفات حضرت خدیجه کبر ی (س)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان زنجان گفت: حضرت خدیجه(س) همه ثروت را فدای اسلام و پیامبر(ص) کرد، اما خودش را طلبکار دین و رسول خدا(ص) نمی داند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: قرآن می فرماید شرط مجاهدت در دین این است که انسان ابتدا از دنیا بگذرد تا بتواند خود را فدای دین و در راه دین مجاهدت کند و این مسئله و خصوصیت در حضرت خدیجه(س) بسیار بارز است.

مدیر حوزه علمیه زنجان افزود: ایشان زمانی  ایمان و باور به پیامبر(ص) پیدا کرده که کسی حاضر نبود ایمان بیاورد و ایشان را همراهی کند.

وی بیان داشت: حضرت خدیجه با وجود ثروت فراوان، در کنار پیامبر(ص) قرار می گیرد؛ این بیانگر عظمت معنوی و بزرگی آن بانو است. ایشان بزرگترین معامله را در عمرش کرد و زمانی همسری پیغمبر را قبول کردند که هنوز اسلامی نبود و با معارف آشنا نشده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: بزرگترین دلیل همراهی حضرت خدیجه(س) با پیامبر(ص) ایثار، از خود گذشتگی و انتخاب آخرت بود و حتی بعد از ازدواج به بهترین وجه در کنار پیامبر بود و همه اموالش را در اختیار رسول خدا قرار داد.

مدیر حوزه علمیه زنجان افزود: ایشان نه تنها از مسائل مالی گذشتند بلکه در موضوع شعب ابی طالب در خدمت دین و پیامبر اسلام بود و در آن شرایط سخت در کنار پیغمبر قرار می گیرند و همین مسئله باعث بیماری شان می شود.

وی بیان داشت: نکته بسیار بارز در زندگی خدیجه(س)، عدم وابستگی به مظاهر دنیا است. ایشان همه ثروت را فدای اسلام و پیامبر(ص) کرد، اما خودش را طلبکار دین و رسول خدا(ص) نمی داند، بلکه در همه حال خود را خاضع، متواضع و دلباخته پیامبر می داند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: کسی که آن همه خدمات برای اسلام انجام می دهد، اما هرگز درخواستی از پیامبر ندارد. ایشان دارای عنصر عدم وابستگی به دنیا و  بصیرت بودند.

مدیر حوزه علمیه زنجان افزود: حضرت خدیجه(س) به موقع در زندگی تصمیم می گیرد و به موقع عمل می کند و اجازه نمی دهد، تصمیم  و بی مهری زنان قریش در او اثر داشته باشد. ایشان در مسیر خود ثابت قدم بودند و قهر کسی در عمل و انتخاب آن بانو اثر نداشته است. این مسئله می تواند الگوی بسیار خوبی باشد که انسان باید در راه حقیقت، ثبات قدم داشته باشد و برای رسیدن به حقیقت از همه آمال و آروز به سادگی عبور کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha