پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رزمایش مؤمنانه در یزد

حوزه/ روزی پرونده کارگری برای احقاق حقوق از دست رفته او، از طرف آستان قدس رضوی به من سپرده شد که با پیگیری های انجام شده در تأمین اجتماعی و اداره کار حقوق از دست رفته او بازگردانده شد و جرقه ایجاد یک مرکز نیکوکاری حقوقی در ذهنم شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، بهجتی، مسئول اولین مرکز تخصصی نیکوکاری حقوقی در استان یزد همزمان با شب وفات حضرت خدیجه(س)در برنامه آماده سازی ۶۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه به همت خیران یزدی و آیین افتتاح این مرکز با حضور استاندار یزد و خیران یزدی اظهار داشت: ایده ایجاد این مرکز به زمانی برمی گردد که به عنوان خادم یار رضوی در آستان قدس فعالیت می کردم و روزی به عنوان یک حقوقدان، پرونده یک کارگر برای پیگیری احقاق حق او به من سپرده شد.

وی افزود: کارفرمای این کارگر حقوق او را نصف حقوق اصلی می داد که با مراجعه مکرر به بیمه تأمین اجتماعی و اداره کارمشکل وی حل شد و این ماجرا جرقه ایجاد مرکز نیکوکاری حقوقی را در ذهن من روشن کرد.

بهجتی ابراز کرد: معتقدیم هر چه خیرات و مبرات هست در این کشور به امام رضا(ع) برمی گردد و هر چه داریم از امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است و با ایجاد این مرکز نیکوکاری به افراد مظلومی که به خاطر نداشتن هزینه و وقت کافی و سواد لازم به آنان ظلم می شود کمک می کنیم.

مسئول اولین مرکز تخصصی حقوقی در استان یزد ادامه داد: افرادی هستند که چون نتوانسته اند دادخواست بدهند یا هزینه دادرسی نداشته اند، قاضی به نفع او رأی نداده است و ما با ایجاد این مرکز و در حد توان به این افراد برای احقاق حقوق آنان کمک می کنیم.

بهجتی بیان کرد: تعدادی وکیل مجرب در مرکز وجود دارند که خالصانه فعالیت خود را آغاز کرده اند و افرادی که دارای مشکل حقوقی هستند و از کمیته امداد، بهزیستی و یا آستان قدس رضوی به ما معرفی شوند و به صورت رایگان مشاوره حقوقی دریافت می کنند.

وی در خصوص حق وکالت هم گفت: برای وکالت افراد هم هدف ما این است که یا خیلی کم و یا به صورت اقساط بلندمدت با سود دو درصد که قوه  قصائیه تعیین کرده و با حداقل حق وکالت دریافت شود.

مسئول اولین مرکز تخصصی نیکوکاری عدل علوی با ابراز خرسندی از حضور استاندار یزد، معاونان استاندار از جمله معاون سیاسی امنیتی، شجاعان مدیر کل  کمیته امداد امام خمینی(ره)، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد، مدیر عامل بیمه ایران و جمعی از خیران و اعضای مراکز نیکوکاری تقدیر و تشکر کرد.

بهجتی اذعان کرد: در این کمک مؤمنانه که در لبیک به پیام رهبرمعظم انقلاب انجام شد ۶۰۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۵۵۰ هزار تومان با بیش از سه میلیارد ریال از سوی بانی این کار خداپسندانه، حسین دره زرشکی مسئول مجموعه بادگیران یزد اهدا شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی وام ۳۰ میلیون تومانی به افراد نیازمند کار با هدف کارآفرینی از سوی بانی ارجمند آقای براتی اعطا شده است و قرار بود مجموع کمک های اهدایی در این رزمایش شامل دوهزار بسته معیشتی باشد که با تصمیمات جمعی که گرفته شد ۸۰۰ میلیون تومان به بحث وام کارآفرینی افراد نیازمند اشتغال اختصاص می یابد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha