جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاسمی نیا

حوزه/معاون مدیرکل آموزش و پرورش و مسوول نهضت سوادآموزی استان قم خبر از برگزاری دوره‌های آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم برای سواد آموزان استان قم از طریق شبکه استانی سیمای قم خبر داد.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: این معاونت باهدف کسب مهارت سواد آموزان و افراد محروم از نعمت سواد برنامه تلویزیونی با عنوان «لوح و قلم» را به منظور بهره بیشتر سواد آموزان از این ماه نورانی با همکاری صدا و سیمای مرکز قم تولید و پخش می‌کند.

وی افزود: با توجه به شیوع کروناویروس و تعطیلی مدارس و کلاس‌های سوادآموزی به منظور تثبیت آموخته‌های سواد آموزان و جلوگیری از ترک تحصیل آنان و تشویق به یادگیری هر روز از ساعت ۸ این برنامه از سیمای استانی شبکه قم بر روی آنتن می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی نیا ادامه داد: همان طور که رسول اکرم (ص) فرمودند؛ «ثواب تلاوت یک آیه از قرآن کریم در ماه مبارک رمضان پاداش تلاوت کل قرآن کریم در سایر ماه‌ها را دارد»، تصمیم گرفتیم برای مشتاقان یادگیری قرآن کریم و به ویژه بی سوادان و کم سوادان با روش‌های خاص آموزش بزرگسالان تاکنون ۲۸ برنامه آموزشی داشته باشیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم اظهارکرد:امیدواریم همه علاقمندان و سوادآموزان با همکاری اعضای خانواده شان در استفاده ازاین فرصت نورانی که با بیان و زبانی ساده و آسان آموزش داده می‌شود تلاش کنند تا در یادگیری صحیح آیات الهی که نخستین وظیفه و مسوولیت در برابر توجه و اهمیت به قرآن کریم است موفق باشند و در دوران قرنطینه خانگی؛ جریان آموزش، یاددهی، یادگیری و سوادآموزی استمرار و پایدار باشد.

وی اضافه کرد: در دوره‌های سوادآموزی قریب به ۲۸۰ ساعت در قالب آموزش فرهنگ و معارف اسلامی و ارزش‌های دینی و آشنایی با زندگانی الگویی اهل بیت (ع) و روخوانی و روان خوانی قرآن کریم به آموزش می‌پردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی نیا بیان کرد: بسیاری از افراد حاضر در کلاس‌های نهضت سوادآموزی علت حضورشان را برای باسواد شدن شوق به مهارت یادگیری تلاوت قرآن کریم و آشنایی با سیره و سنت حضرات معصومین علیهم السلام و خاندان وحی بیان می‌کنند و از سیاست‌های راهبردی در برنامه‌های نهضت سوادآموزی ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی تعیین شده و بر اجرای هرچه غنی‌تر این اهداف ماموریت خود را پیگیری و انجام می‌دهیم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسماعیل زادتقی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    خیلی دوست دارم قران بخوانم ولی هرچی تلاش می کنم نتوانم قران بخوانم