دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهاء الدین اسکندری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: باید همدلی و کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان را خالصانه و به قصد تقرب الی الله انجام دهیم تا این مساله زمینه ساز رشد و تعالی معنوی ما شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهاء الدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ماه رمضان امسال به جهت شیوع کرونا و شرایط خاص رخ داده به تبع آن،  یک ماه رمضان متفاوتی برای جامعه ما رقم خورده است، اظهار داشت: پیش از فرارسیدن ماه ضیافت الهی، رهبر معظم انقلاب در سخنان تلویزیون به مناسبت نیمه شعبان بر لزوم مشارکت همگانی در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تأکید نمودند و همین مساله وظیفه ما را در توجه به این مطالبه حضرت آقا سنگین تر از قبل کرد.

 وی افزود: به لطف الهی و با مشارکت گروه های مختلف مردم از ابتدای ماه رمضان تاکنون، کارهای بسیار ارزشمندی در جهت تقویت همبستگی و همدلی ملی در راستای کمک به فقرا و نیازمندان و مستمندان صورت گرفته که انشاالله این حرکت مبارک و ستودنی تا عید سعید فطر با قوت هر چه بیشتر تداوم داشته باشد.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین گفت: چه خوب است که به بهانه حضور در ضیافت الهی، اندکی بیشتر به هدف آفرینش فکر کنیم و به این باور برسیم که هدف از خلقت انسان، رسیدن به کمال سعادت در سایه بندگی خداست و در این راستا باید دانست که البته حجم بالای عبادات فردی به معنای رستگاری و دست یابی به سعادت نیست بلکه در بسیاری از مواقع، فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه در قبال جامعه دارای اهمیت و فضیلت به مراتب بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین آن چه قابل توجه است این که چه در رابطه با اعمال فردی و چه عبادت های اجتماعی، ملاک و معیار همانا تقوا و اخلاص عمل است که ماه رمضان بهترین موسم برای تقویت این اخلاص و عمل مؤمنانه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری همچنین گفت: انشاالله این فعالیت های خیرخواهانه مبتنی بر همدلی و کمک مؤمنانه نه تنها در ماه ضیافت الهی بلکه در طول سال به یک امر مستمر تبدیل شود و ما همواره به فکر مواسات و رفع نیازهای قشر محروم باشیم و دیگران را نیز به این سمت و سو دعوت نماییم.

وی افزود: وظیفه ما در این دنیا بندگی خدا و خدمت به خلق پروردگار است و از این حیث همواره می بایست بکوشیم که بر پایه معارف و آموزه های قرآن و عترت، قدردان توفیق بندگی و نیز خدمت به مردم و محرومان بوده و در این مسیر پایداری لازم را داشته باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha