پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین  در برنامه «فرصت بندگی» در سیمای مرکز قزوین گفت: پرخوری جسم را بیمار و قلب را دچار قساوت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در برنامه زنده تلویزیونی «فرصت بندگی» که از شبکه استانی قزوین به روی آنتن رفت، گفت: وجود انسان از دو بعد جسم و روح تشکیل شده و رابطه بسیار نزدیکی بین این دو وجود دارد تأثیر سلامت جسم بر روح می تواند کمک شایانی به داشتن زندگی زیبا کند.

وی افزود: مراقبت از روح و جسم انسان بسیار مهم است؛ منظور از مراقبت این است که انسان باید به خودش توجه کرده و از سلامت جسمی و روحی خود حمایت کند و هیچ فردی این اجازه را ندارد که به جسم خود آسیب وارد کند و لازم است همانگونه که افراد برای سلامت جسمی خود اهمیت قائلند درجهت حفظ سلامت روح خود نیز تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: سلامتی جسم فقط به جسم مربوط نمی شود و روح و جسم انسان با هم پیوند دارند و به صورت چشمگیری بر یکدیگر تأثیر می گذارند.

وی  با اشاره به اینکه به حدیثی از  رسول گرامی اسلام(ص) که فرموده اند «من اکثر من الطعام، فلم یسقم، کم پیش می آید که کسی پرخوری کند و مریض نشود در واقع انسان اگر پرخوری نمایند جسمش بیمار می شود وقلبش به قساوت می گراید» اذعان داشت: پرخوری جسم را بیمار می کند و قلبی را که دچار قساوت می کند البته گاهی قساوتها به خاطر گناهان پدید می آید و قلبی که زنگارگرفته نمی تواند معارف ناب الهی را به خوبی پذیرا باشد و در جایی دیگر حضرت می فرماید  «هرکسی که خوراکش اندک باشد، جسمش سالم ودلش نورانی و با صفا خواهد داشت و هر کسی که پرخوری نماید جسمش بیمار و دچار قساوت قلب و سنگدلی خواهد شد».

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه باید هم به غذای روح و هم به غذای جسم توجه جدی داشته باشیم، عنوان کرد: اثر غذاهای حلال در نور باطن و توجه به عبادات و نیز اثر غذاهای حرام در سنگینی و کدورت و کسالت در عبادات به خوبی مشهود است و لذا در روایات بسیاری حلال واجتناب ازحرام تاکید فراوانی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha