پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسینی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: امروز در جامعه کسانی هستند که نیاز به کمک و توجه دارند؛ البته حتما نیاز نیست که کمک کردن مالی باشد؛ بلکه می تواند با کارهای دیگر مشکلات نیازمندان را حل کرد؛ به عنوان مثال کسی می تواند به دیگری در مورد موضوعی مشاوره دهد، یا کسی جهیزه نو عروسی را تهیه کند و ...؛ این عمل به سیره، تضمین کننده عزت دنیا و آخرت ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، به خصوصیات این امام همام اشاره کرد و گفت: صلح، بخشش و کرامت از جمله خصوصیات امام حسن مجتبی (ع) بوده و در مدینه رسم بود هر شخصی وارد این شهر می شد، به خانه امام حسن مجتبی (ع) می آمدند و حتی کسانی که به حضرت بدگویی و توهین می کردند نیز مورد دلجویی و مراقبت ایشان قرار می گرفتند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به روحیه ایثار و ازخودگذشتی آن حضرت، افزود: ایشان در چندین مرحله نصف اموال خود را به نیازمندان بخشیدند و از این طریق مردم را به دین داری دعوت و جذب می کردند؛ این روحیه در حضرت آنقدر مشهور شد که به ایشان کریم اهل بیت(ع) بگویند.

وی با اشاره به اینکه امام حسن (ع) به حفظ آبروی نیازمندان توجه داشتند، بیان داشت: ایشان در بخشش، دنبال ریا نبودند؛ بلکه مهم کرامت فقرا بود و ما نیز باید این سیره را دنبال کرده و عملیاتی نماییم؛ اگر می خواهیم حسنی زندگی کنیم و حسنی بمیریم، بیایم به سبک زندگی امام حسن(ع) توجه داشته باشیم و عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: امروز در جامعه کسانی هستند که نیاز به کمک و توجه دارند؛ البته حتما نیاز نیست که کمک کردن مالی باشد؛ بلکه می تواند با کارهای دیگر مشکلات نیازمندان را حل کرد؛ به عنوان مثال کسی می تواند به دیگری در مورد موضوعی مشاوره دهد، یا کسی جهیزه نو عروسی را تهیه کند و ...؛ این عمل به سیره، تضمین کننده عزت دنیا و آخرت ما خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در پایان تصریح کرد: امروز شرایط برای دستگیری از فقرا و نیازمندان آماده و مهیاست و خوب است با عمل به سیره حسنی کاری کنیم که حضرت از دست ما راضی و خشنود شوند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha