جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ امام حسن(ع) برای رسیدن جامعه به سعادت نقش مهمی داشته و در حقیقت مدیریت خوبی کردند تا جامعه از گزند نفوذ معاندین در امان بماند و جامعه را از هر نوع تفرقه نجات بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ولادت امام حسن(ع) گفت: این امام همام هفت سال تحت تربیت مستقیم پیامبر اسلام(ص)، زهرای مرضیه(س) و حضرت علی(ع) بوده است؛ یعنی سه محور تربیتی ایشان، این سه بزرگوار بوده و نقش مهمی در تربیت دینی و الهی شان دارند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: ایشان در سال سوم قمری در مدینه به دنیا آمده و در ۴۷ سالگی به شهادت می رسند؛ اما مولودی چون امام دوم که اسوه همه بشریت است دارای اوصاف و امتیازات بزرگ معنوی، اخلاقی و اجتماعی است و لازم است این ویژگیها مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان داشت: حضرت دارای خصوصیات ویژه ای بودند که پیامبر(ص)، ایشان و برادرشان را سید و آقای جوانان بهشت می نامند؛ یعنی هر کسی که اهل بهشت می باشد، حسنین (علیهماالسلام) آقای آنها در بهشت هستند .

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: امام حسن(ع) برای رسیدن جامعه به سعادت نقش مهمی داشته و در حقیقت مدیریت خوبی کرده تا جامعه از گزند نفوذ معاندین در امان بماند و جامعه را از هر نوع تفرقه نجات بدهد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: ایشان جنگجوی نام آوری است و در همه میادین در کنار پدر بزرگوار بودند؛ این مسئله در جای خود اما مدیریت شان زبانزد خاص و عام بود و با نوع مدیریت اجازه نمی دهند دشمن و نفوذیهای داخلی به اهداف شان برسند.

وی بیان داشت: حضرت، کریم آل محمد است و نشانه های کرامت، کمالات والای انسانی، تقوا، رفتار و ایمان است؛ امامی که ۲۵ بار با پای پیاده به حج می رود نشان دهنده عابد بودن شان است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: حضرت در نوبت هایی مختلف، زندگی شان بین فقرا برای رضای خدا تقسیم می کند؛ ایشان عملا به جامعه اعلام الگو می کند و باید جامعه واکنش نشان دهد؛ اگر اخلاص حضرت در رسیدگی به فقرا، نیازمندان و مستمندان و توجه به آنها نبود کسی توجهی به محرومین و بحث مواسات مؤمنانه نداشت.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: امام حسن(ع) بزرگ مفسر مواسات اسلامی است و آیینه تمام نمای ایثارگری و شخصیتی است که همه خوبیها در جلوی شان زانو زده اند؛ کلمات شان مانند نور ستارگان مسیر بندگی و حقیقت را مشخص می کند.

وی بیان داشت: احسان، نیکوکاری، خوش رفتاری با مردم، نیکی به همسایه ها و بندگی کامل، می تواند سر مشق برای دیگران باشد؛ ایشان عامل أشداء علی الکفار بودند؛ چراکه نیک سرشتی و عشق از ره گذر منزل امام حسن به شیعیان می رسید و غضب شان نسبت به یهودیان بود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha