پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدحسینی

حوزه/ ‌کارشناس مسائل خانواده حوزه علمیه قزوین گفت: از ثمرات احترام به والدین افزایش رزق و روزی است که در همین دنیا نصیب انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمد محمدحسینی در نشستی با محوریت خانواده، در سالن اجتماعات  مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی قزوین  گفت: یکی از ثمرات احترام به والدین افزایش رزق و روزی است که در همین دنیا نصیب انسان می شود.

وی افزود: احترام و تکریم سالمندان آموزه ای است که بسیاری از ما به واسطه باور های دینی که داریم و اینکه یک روز خود ما هم سالمند خواهیم شد، نباید از آن فاصله بگیریم.

کارشناس مسائل خانواده حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: متأسفانه در جوامع به اصطلاح پیشرفته غربی در مقابل مادی گرایی مهر و عطوفت بین جوانان و سالمندان قربانی شده است.

حجت الاسلام محمد حسینی اظهارکرد: سالمندان سرمایه های ارزشمند زندگی افراد  و خیر و برکت جامعه هستند که این سرچشمه های بی بدیل از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و همچنین حفظ حرمت آنان که جزئی از ارزش های دینی است به نسل های آینده انتقال یابد.

وی ادامه داد: اهمیت احترام به والدین و سالخوردگان تا آنجاست که قرآن کریم بعد از اصل توحید یکی از مهمترین تعلیمات انسانی را نیکی به پدر و مادر معرفی فرموده است.

اتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha