جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد جواد نظافت

حوزه/ مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در ادامه سلسله نشست های آئین مهرورزی ماه مبارک رمضان گفت: یکی از روش های استفاده شده اهل البیت برای نهادینه کردن فرهنگ مهرورزی ادعیه می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در ادامه سلسله نشست های آئین مهرورزی ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از روش هایی استفاده شده اهل بیت(ع) برای نهادینه کردن فرهنگ مهرورزی در وجود ما از راه ادعیه بوده و ادعیه نیز مهرورزی خالصانه است.

وی با بیان این که انسان در پیشگاه خداوند و در خلوت خود کسی را دعا می کند و این عملا، تمرین مهرورزی خالصانه است، تصریح کرد: انسان خداوند را حاضر و ناظر بر زوایای وجودی خود می داند و علاوه بر دعا کردن به صورت نامبردن از اشخاص، یک راه دیگر نام بردن از عناوین کلی همچون اهل القبور، کل مریض، کل فقیر و ... است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که با این دعاهای کلی دغدغه ها بزرگ می شود و شبیه امام جامعه خواهیم شد که دغدغه همه را دارد، عنوان کرد: دغدغه های بزرگ داشتن برای منتظران امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که برای استجابت فراز های دعا نیازمند تشکیلات هستیم، خاطر نشان کرد: از خداوند می خواهیم خداوندا حال ما را تغییر بده؛ خداوند در قرآن اینطور می گوید که مردم باید خود تغییرات را شروع کنند تا من آن تغییرات را اثرگذار کنم و به همین جهت باید بین زندگی و دعا نسبت مستقیم باشد.

وی با بیان این که یک مدل دیگر دعا برای اصناف و اقشار جامعه است، ابراز کرد: مشابه دعای امام زمان(عج) در حق شیعیان (اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ)، در همین فراز اول امام زمان(عج) فردی نگفته و جامعه را اشاره دارند و برای شیعیان می خواهند دل هایشان از علم و معرفت پر شده و دست هایشان از ظلم و دزدی بازداشته شود؛ همچنین در این دعا امام زمان(عج) دغدغه همه مردم را دارند و حتی برای علما طلب می کنند که اهل زهد و نصیحت باشند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) افزود: یکی دیگر از نکات دعا برای دیگران این است که ما در دنیای ارتباطات زندگی می کنیم، بنابراین خوبی و بدی دیگران به ما نیز می رسد؛ پس باید خوبی را برای همه بخواهیم تا به ما نیز عطا شود.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha