جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طباطبایی

حوزه/ یکی از فعالان عرصه فرهنگی در یادداشتی پیرامون سخنان جنجالی مسئول حوزه هنری خوزستان، نوشت: در حوزه هنر، آیا اولویت با ترویج هنر ناب در جبهه مقاومت و دلدادگان اسلام ناب که کم هنرمند هم ندارند، است یا با غرب باورانِ غرب نشین، که بسیاری از آثارشان با مبانی شرعی و انقلابی ما ناسازگار است؟ اگر بنای معرفی خواننده دارید، چرا به سراغ هنرمندان اصیل ایرانی چون سالار عقیلی و علیرضا قربانی‌ها نمی روید!؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، چندی پیش فیلم سخنان جنجالی حجت‌الاسلام طباطبایی، مسئول حوزه هنری خوزستان، در فضای مجازی منتشر شد که در این راستا یکی از فعالان فرهنگی استان، از باب «وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَی تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ»، یادداشتی را پیرامون اتفاقات و اظهارنظرهای اخیر در فضای فرهنگی استان به خبرگزاری حوزه داد.

اگر مدیر حوزه هنری، به خواننده‌ای لس آنجلس نشین ابراز علاقه و محبت می‌کند و با مفروض گرفتن محبوبیت شجریان در بین همه مردم، پیشنهاد دعوت آن خواننده را به ایران اسلامی می‌دهد، بر تمامی ارکان و ظروف حکومتی و مردم نهاد فرهنگی است که تذکرات انسانی، اسلامی و انقلابی خود را به این برادر محترم بدهند.

در تذکر دادن و نقد، در عین دقت در به‌کارگیری الفاظ و نسبت‌ها، جانب انصاف رعایت شود؛ تا خدای‌نکرده در انجام نهی از منکر، دچار منکر نشویم.

در بیانیه دادن‌ها و نقدها، سیاسی‌کاری و حفظ جایگاه خودساخته و دیپلمات بودن را کنار بگذاریم و به وظایف خود در قامت یک مسئول انقلابی، صریح و بی‌تعارف، اصل مطلب را نقد عالمانه کنیم.

قطار انقلاب به سمت مقاصد عالیه در حال حرکت است؛ در عین اینکه بنای بر فشار بر افراد برای خروج از آن را ندارند و نباید داشته باشند، به هر قیمتی هم کسی را نگه نخواهند داشت.

در خصوص مسئله پیش آمده، با نقدهای پیشنهادی زیر از مدیر محترم بخواهیم، قبل از هر چیز عذرخواهی کرده و اگر لازم است استعفا دهد و در جبهه دیگری در حد وسع خود به اسلام و انقلاب خدمت کند.

 اما پیشنهادات:

۱) با تحقیق به نقد عملکرد دوره تصدی مسئول اخیر این حوزه بپردازیم و فعالیت‌های ایشان را با فعالیت یک مدیر تراز انقلاب با توجه به مأموریت‌های حوزه هنری بسنجیم.

۲) صحت ادعاهای مطرح شده از قبیل محبوبیت شجریان نزد همه مردم ایران و متعهد بودن خواننده لس آنجلسی و نسبت دو بار بیدار شدن در صبح با نماز خواندن و امثالهم بررسی شود.

۳) طرح چنین موضوع حرمت شکنانه ای در ایام معنوی ماه مبارک رمضان و آستانه شب قدر و شهادت امیرالمؤمنین(ع)، آیا بی‌ادبی به این ایام نیست؟

۴) طرح چنین مطالب ساختار شکنانه ای در فضا و ایامی که غرب و آمریکا در منحط‌ترین حالت ممکن به دنیا معرفی شدند، به‌طوری‌که رواج خرید اسلحه برای رفتن به فروشگاه و خرید دستمال توالت، برجسته‌ترین خبر بنیادین فرهنگی آن است، چه معنا و مفهومی دارد؟

۵) در حوزه هنر، آیا اولویت با ترویج هنر ناب در جبهه مقاومت و دلدادگان اسلام ناب که کم هنرمند هم ندارند است یا با غرب باورانِ غرب نشین، که بسیاری از آثارشان با مبانی شرعی و انقلابی ما ناسازگار است؟ اگر بنای معرفی خواننده دارید، مگر سالار عقیلی و علیرضا قربانی‌ها کمند یا پارسا خائف‌های کمی برای ترویج داریم یا همین خانم عبادی!

ببینید حوزه‌های هنری استان‌های ترک‌نشین چقدر روی این نوجوان خواننده با استعداد مانور می‌دهند؛ ما برای هنرمند خوزستانی چه کردیم؟

۶) جریحه‌دار کردن احساسات و عواطف مردم شهیدپرور خوزستان و وقت‌کشی در بهترین ایام سال هم جرمی است نابخشودنی، که باید به‌درستی بازخواست و برای آن هزینه داده شود.

وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا ما رَحِمَ رَبِّی

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha