جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سازمان خیریه اسلامی از پلیس بریتانیا به خاطر توقف کمک به غزه شکایت کرد

حوزه/ خیریه اسلامی «امداد انسانی» در شکایتی که به دفتر مستقل دیدبان پلیس بریتانیا ارائه داد از آزار و اذیت رسیده به کارکنان امداد رسان به نوار غزه و توقیف کمک های مالی در فرودگاه توسط ماموران پلیس شکایت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، یک موسسه خیریه اسلامی با ارسال نامه ای به دیدبان پلیس بریتانیا خواستار آغاز تحقیقات درباره آزار و اذیت کارمندان امدادرسان به نوار غزه و توقیف کمک های مالی در فرودگاهی در بریتانیا در سال گذشته شد.

خیریه «امداد انسانی» روز دوشنبه شکایتی را به دفتر مستقل دیدبان پلیس ارائه داد و در این شکایت پلیس بریتانیا را به سوءاستفاده از قدرت برای آزار و اذیت در ایست بازرسی فرودگاه هیترو در ۹ جولای ۲۰۱۹ متهم کرد.

این موسسه خیریه همچنین به طور جداگانه نامه ای به کرسیدا دیک، رئیس پلیس متروپولیتن نوشت و از وی خواست به خاطر رفتار ماموران عذرخواهی کنند. این درحالی است که ماموران هفته گذشته کمک های امدادی توقیف شده را پس داده و اعتراف کرده‌اند که این صندوق های خیریه مشروع هستند.

نور چودوری  رئیس صندوق کمک انسانی در این نامه، پلیس بریتانیا را متهم به «سیاسی بازی» کرده و نسبت به استقلال این مکان ابراز نگرانی کرد.

وی نوشت تصمیم برای متوقف کردن و تفتیش امدادگران، «یک راه مؤثر و قانونی» برای جلوگیری از موفقیت ماموریت امدادرسانی و جلوگیری از رسیدن نجات ارزشمند امدادگران به نوار غزه محاصره شده بود.  

چودوری نوشت: ما همچنین نگران هستیم که منابع ارزشمند و محدود پلیس - و پول مالیات دهندگان - به جای پیگیری خطرهای واقعی، صرف آزار و اذیت فعالان خیرخواهانه قانونی می شود.

گفته می شود پلیس بریتانیا ۱۵ هزار یورو (۱۸ هزار و ۳۰۰ دلار) پول نقد را توقیف کرده بود و همه این پول بازپرداخت شده است.

این سازمان خیریه می گوید که کارمندان و داوطلبان آن ها بارها و بارها در معرض مزاحمت و آزار پلیس بریتانیا قرار گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha