جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افغانستان

حوزه/ دکتر ظهوری حسینی گفت: امروز در افغاستان کرونا آفت بسیار کوچکی در برابر جنایات صهیونیست ها، آمریکایی ها، عوامل آنها در فلسطین و افغانستان و کشورهای دیگر محسوب می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ملت افغانستان با وجود مصائب و مشکلاتی که از سوی اشغالگران آمریکایی و تروریست های تحت حمایت آنها متحمل شدند و در نا امنی به سر می برند، در این راه شهدای زیادی را تقدیم کردند بنابراین امسال نیز مراسم روز جهانی قدس را برگزار می کنند.

دکتر سید وحید ظهوری حسینی، کارشناس اهل کشور افغانستان، کارشناس حقوق و دکترای زبان و ادبیات فارسی و عضو موسس و مسئول بنیاد علمی فرهنگی کوثر در این راستا با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به گفت وگو پرداخت.  

ظهوری در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه گفت:  امسال "روز جهانی قدس"در افغانستان از هر زمان دیگری مهم تراست؛ همچنان که صهیونیست ها در فلسطین اشغالی جنایات گسترده انجام می دهند، در افغانستان نیز جنایات مشابهی انجام می گیرد و کوکان، زنان و مردم بی گناه افغانستانی مورد تاخت و تاز جنایتکاران صهیونیستی و عوامل مزدور آنها همچون داعش و طالبان قرار دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس ما فکر می کنیم برای جلوگیری از هرگونه اشغالگری بیشتر و پیشروی های اشغالگران آمریکایی، اسرائیلی و دست اندرکاران آنها در افغانستان، مردم افغانستان نیازمند هماهنگی برای برگزاری باشکوه تر این روز بزرگ مهم و جهانی هستند که آرمان تمام مردم جهان اسلام و من جمله مردم افغانستان است.

آفت کرونا در برابر آفت جنایات صهیونیستی ناچیز است

کارشناس افغانستانی گفت: این روز جهانی در افغانستان با شکوه تر از هر سال برگزار می شود، اگر چه شیوع بیماری کرونا ممکن است در این زمینه موانعی ایجاد کند اما امروز در افغاستان کرونا آفت بسیار کوچکی در برابر جنایات صهیونیست ها، آمریکایی ها و عوامل آنها در فلسطین و افغانستان و کشورهای دیگر محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم افغانستان خودشان را با این شرایط تطبیق دادند و از همه چیز گذشتند تا در برابر اشغالگران ایستادگی کنند و بنابراین کرونا مانع آنها نیست. ان‌شاءالله خداوند الطاف خاصه خودش را شامل مردم افغانستان کند و مشکلی پیش نیاید؛ چرا که مردم افغانستان  تصمیم گرفتند این روز را هر چه با شکوه تر بر گزار کنند.

ظهوری با اشاره به شهادت "شهید سلیمانی" گفت: اگر چه فرمانده رشید سپاه قدس امروز در افغانستان و در جهان میان ما  نیست، اما آرمان هایش همچنان با شکوه تر از سال های گذشته مطرح شده و همانطور که  امام خمینی (ره) فرمودند؛ "بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود"؛ امروز با شهادت سردار سلیمانی شجاعت جوانان اسلام بیشتر شده و مسلمانان به راحتی در برابر جنایتکاران مقاومت می کنند. امروز خون سردار سلیمانی زمینه مقاومت جهانی را در مقابل آمریکا مساعدتر کرده و هیچ کس ترسی از جنایاتی که آمریکایی ها  مرتکب می شوند، ندارد و مقاومت اسلامی همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha