شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اهدای عضو

حوزه/مسئول اداره فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: استان یزد در سال ۹۸ با اهدای ۷۴ مورد اهدای عضو، رتبه اول اهدا عضو در کشور در صدر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، دکتر پورشمسی در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت ۳۱ اردیبهشت روز جهانی اهدای عضو گفت: در سال گذشته، ۴۷ مورد اهدای عضو در استان انجام شده است که نسبت به جمعیت، استان یزد رتبه اول در کشور را از آن خود کرد.

 وی از انجام چهار مورد اهدای عضو در سال جاری خبر داد و افزود:هشت عضو اصلی بدن از جمله کبد، کلیه، قلب و ۵۳ مورد عضو غیر اصلی از جمله تاندون، از یک فرد دچار مرگ مغزی شده می تواند اهدا شود و افراد زیادی را از معلولیت و مرگ نجات دهد.

مسئول اداره فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد از راه اندازی بخش پیوند کبد هم در یزد خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد پیوند کلیه در استان انجام شده است و همشهریان می توانند با مراجعه به سایت کشوری  ehda. Centerبرای ثبت نام و گرفتن کارت اهدای عضو اقدام کنند و یا با ارسال شماره ملی خود به سامانه پیامکی ۳۴۳۲ و یا با با مراجعه به بیمارستان شهید رهنمون بخش پیوند نسبت به دریافت کارت اهدا عضو اقدام نمایند.

برپایه این گزارش، فعالیت اداره فراهم آوری اعضای پیوندی در استان به طور رسمی از سال ۹۲ آغاز شده و تاکنون ۲۱۰ مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha