پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با پیگیری هیئت‌امنای بقاع متبرکه و امامزادگان استان سمنان و همکاران ما در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان، بیش از ۲۰ میلیارد ریال جهت تهیه بسته‌های معیشتی در قالب طرح ضیافت همدلی از محل موقوفات منطبق، نذورات بقاع متبرکه و کمک‌های خیرین هزینه شد.

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به همکاری و مشارکت بقاع متبرکه و خیرین در رزمایش ضیافت همدلی اظهار داشت: همه‌ساله در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان سمنان اجرا می‌شد و در این طرح بخشی از منابع درآمدی بقاع متبرکه در بخش فرهنگی و در راستای اجرای این برنامه هزینه می‌شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: علاوه بر این بخش از درآمد بقاع متبرکه، موقوفات منطبق با اطعام روزه‌داران نیز در این ایام و در امامزادگان صرف افطار روزه‌داران می‌شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسم جمعی در اماکنی ازجمله بقاع متبرکه و لزوم بستن درب بقاع متبرکه در این ایام، بر آن شدیم تا نسبت به سوق دادن این بخش از درآمدهای بقاع و موقوفات منطبق به سمت تهیه بسته‌های ارزاق جهت نیازمندان اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام‌ تدینی خاطرنشان کرد: علاوه بر این باهمت هیئت‌امنای بقاع متبرکه استان، کمک‌های مردم مؤمن نیز جهت تهیه بسته‌های معیشتی جذب شد.

وی گفت: تاکنون ۱۹۹۰۰ بسته معیشتی شامل ۷۹۰۰ بسته ارزاق خشک، ۱۲۰۰۰ بسته غذای گرم، و همچنین۱۰۰ هزار ماسک و ۱۸ هزار بسته اقلام بهداشتی با محوریت موقوفات و بقاع متبرکه استان سمنان و مشارکت خیرین تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: وقف یکی از راهکارهای مترقی دین اسلام برای از بین بردن فاصله اجتماعی است و اگر به‌خوبی نهادینه شود، قطعاً بسیاری از مشکلات امروز جوامع را حل‌وفصل خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha