جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسماعیل امامی

حوزه/کارشناس مذهبی در سخنرنی مجازی طلاب مدرسه علمیه معصومیه یزد گفت: امسال که به خاطر بیماری کرونا راهپیمایی های جهانی روز قدس برگزار نشد، سخنرانی زنده و تاریخی حضرت آقا در روز قدس بار بازتاب های بسیاری داشت و باید این بیانات راهبردی را در فضای مجازی و در جامعه منتشر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام اسماعیل امامی، شب گذشته در جمع فضای مجازی طلاب مدرسه علمیه معصومیه یزد اظهار کرد: نمادها بخشی از سبک زندگی هستند و بازتولید هویت فرهنگی می کنند.

وی افزود: شعارها و شعائر اسلامی نمادهایی هستند که خدا بر حفظ و زنده نگه داشتن آن ها ولو با زبان تأکید کرده است.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: تعظیم شعائر به معنای زنده نگه داشتن ایمان است، حضرت امام (ره) می فرمود محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است؛ خداوند در قرآن می فرماید «لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا»، تا جایی که ما مسلمانان توانایی داریم باید شعارهای اسلامی را زنده نگه داریم. 

*ولنتاین یک نماد غیر اسلامی است

 امامی با اشاره به نمادهای باطلی که دشمن در فضای مجازی و در جامعه ما ترویج می کند، عنوان کرد: ولنتاین از جمله نمادهایی است که ذهن ها را درگیر می کند و هزاران نفر را برای گرفتن هدیه به خیابان ها می کشاند، اما نماد دفاع از قدس و بزرگداشت روز قدس که یک آرمان الهی و جهانی است باید در فضای مجازی گسترش پیدا کند.

*راهکارهایی برای ترویج نماد قدس

وی با ارائه راهکارهایی برای ترویج فرهنگ دفاع از قدس و حمایت از فلسطین مظلوم، تأکید کرد: ما می توانیم کلیپ های یک دقیقه ای از فرزندمان در حالی که شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا می دهد یا جمله ای از رهبر انقلاب را در فضای مجازی منتشر کنیم یا هر کار ضد صهیونیستی مثل آتش زدن پرچم رژیم جعلی اسرائیل در محله و شهر خود به اشتراک بگذاریم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امسال که به خاطر بیماری کرونا راهپیمایی های جهانی روز قدس برگزار نشد، سخنرانی زنده و تاریخی حضرت آقا در روز قدس بازتاب های بسیاری داشت و باید این بیانات راهبردی را در فضای مجازی و در جامعه منتشر کنیم.

امامی با اشاره به اهمیت تأکید بر شهید سردار سلیمانی به عنوان شهید روز قدس خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس بودند و آرمان او آزادی قدس بود که در حد توان این آرمان را مطالبه کنیم و با انجام کار فرهنگی برای زنده نگه داشتن شعارهای اسلامی تلاش کنیم تا مورد توجه حضرت ولیعصر (عج) قرار گیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha