شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در بجنورد

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد: ما در دوران دفاع مقدس مین‌ها را خنثی کردیم و اکنون باید منیّت ها را خنثی کنیم، امروز مینی جلوی راه ما نیست ولی منیت های زیادی وجود دارد و این کار بزرگ باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد گرامیداشت سوم خرداد که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در مسیری که طی می‌کنیم باید همیشه مردم را دعوت به خدا کنیم نه دعوت به خود، زیرا دعوت به خود مینی است که جلوی راه ما کاشته شده است.

وی ادامه داد: موانع مسیر انقلاب بر اثر هواهای نفسانی به وجود آمده که منشأ اختلاف و دعوا می‌شود و حرکت انقلاب را کند می‌کند؛ ازاین‌رو باید از جلوی راه برداریم.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: ما در دوران دفاع مقدس مین‌ها را خنثی کردیم و اکنون باید منیت ها را خنثی کنیم، امروز مینی جلوی راه ما نیست ولی منیت های زیادی وجود دارد و این کار بزرگ باید انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمود مبارزه کنید و فرزندان خود را به عظمت برسانید و زمان‌های آینده را ببینید، زیرا دفاع تاریخ‌مصرف خاصی ندارد بلکه در درازمدت اثر خود را می‌بخشد.

وی با بیان اینکه تنها به فکر الآن نباشیم و باید آینده انقلاب را بیمه کنیم، اضافه کرد: باید فرزندان این انقلاب بیمه شده و در مسیر انقلاب قرار گیرند تا دشمن نتواند آنها را از مسیر دور کند؛ ازاین‌رو باید این منیت ها را از میان برداشته و نسل جدید را با انقلاب آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به دشواری‌ها و سختی‌های موجود در این مسیر، گفت: باید در سختی‌ها صبوری کنیم، چراکه به فرموده امام صادق (ع) مؤمن واقعی کسی است که بلاها را نعمت ببیند و مؤمن کامل نمی‌شویم مگر اینکه بلاها و سختی‌ها را نعمت ببینیم.

وی افزود: سختی‌ها را نعمتی برای رشد و کمال بدانیم، زیرا گاهی بلاها برای این است که قدرت پرواز و توان حرکت ما بیشتر شود و فضاهای دیگری را فتح کنیم و نگاه امام صادق (ع) هم این است که وقتی بلاها را نعمت دیدیم ایمان ما کامل است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حتی اگر غرق بلا هم بودید باز هم خداوند را ببینید و این تفسیر جمله امام راحل است که فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ یعنی در عین حال که غرق تیرباران دشمن است ولی احساس پیروزی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha