پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی

حوزه/ عید فطر، عید وحدت همه مسلمانان است، چرا که همه ملت مسلمان به این عید توجه می کنند. این مسئله می تواند مورد وحدت و یکپارچگی همه مسلمانان در مقابل دشمن واحد و استکبار جهانی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک عید سعید فطر، گفت: عید سعید در ابعاد مختلف عید بزرگی است چنانچه در دعای قنوت خوانده می شود« اللهم انی اسألک  بِحَقِّ هَذَا الْیَوْمِ الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ صلی الله علیه و آله ذخراً و شرفاً و کرامتاٌ و مزیداً»، این عناوین شرافت و کرامت و این عبارت گویایی این است که این عید در مکتب اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهارداشت: از منظری گویای این است که مسلمانان از طریق امساک و خود داری گام هایی در راه تهذیب و تقوا برمی دارند و از طرفی دیگر ارتباط با خدا برگزار می کنند و به کمال معنوی  می رسند. این ها گام هایی در مسیر بندگی و رسیدن به تقوای الهی است.

این استاد حوزه عنوان کرد: از طرفی امسال با وجود ویروس کرونا و جهاد مومنانه، عید فطر در حقیقت تجلی به این کمال و تکامل و برکات است. روز پاداش گرفتن است و از این لحاظ مورد توجه است. عید یعنی روز امید، همه امیدوار می شوند که خدا به آنها توجه کنند و مورد عنایت و رحمت قرار دهد و این گام های تربیتی و معنوی آنها را بپذیرد و این مهم است و در عین حال  انسان باید بین خوف و رجاء باشد، یعنی نگران باشد نکند که از مسیر بندگی عقب افتاده باشد.

وی افزود: روز عید فطر این الهام را می دهد که نباید ارزشهای دینی و ارتباط با خدا و گام برداشتن به سمت کمال، توجه به قرآن در ماه های دیگر تعطیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: عید فطر عید وحدت همه مسلمانان است، چرا که همه ملت مسلمان به این عید توجه می کنند. این مسئله می تواند مورد وحدت و یکپارچگی همه مسلمانان در مقابل دشمن واحد و استکبار جهانی باشد.

عضو خبرگان رهبری اظهارداشت: باید همه بدانیم این وحدت ملت مسلمان در مقابل دشمن واحد مقتدر کند. باید بدانیم اگر تکیه به خدا باشد مورد عزت و اقتدار مسلمانان می شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میرفندرسکی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا احوال‌پرسی‌هاتون رو در سایت منتشر میکنید!