پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مسئولان کمیته‌های قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه گفت: رسالت جدید مواسات، تدوین برنامه‌ی بلند مدت برای ریشه کن شدن فقر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در «قزوین» حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان کمیته‌های قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: کاری که مجموعه مواسات انجام دادند، مصداق قیام برای مواسات بود، چرا که فعالیت های بسیار عظیمی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز فعالیت‌های خیران مصداق مواسات بود، تصریح کرد: خیران کارهای زیادی تاکنون در مسیر مواسات انجام داده‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز وقتی موضوع مواست را مطرح کردند منظورشان جدی گرفتن کارهای خیر گذشته بود.

امام جمعه قزوین افزود: بحمدالله با فعالیت شما عزیزان مواسات جان تازه‌ای گرفت و هیچگاه مانند این زمان زیبایی‌های مواسات را مشاهده نکرده بودیم و از این پس این نهال نیازمند رسیدگی جدی‌تر است تا با ثبات و پایداری دائمی بتواند دست جامعه دینی را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، انتقال تجربیات مفید و مؤثر در حوزه مواسات را به سایر نقاط کشور بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: استان قزوین تجربیات بسیار خوب، نو و مفیدی در این ایام کسب کرد و لازم است تجربیات مواساتی استان را با سایر استانها به اشتراک بگذاریم تا شاهد هم‌افزایی بیشتر باشیم.

وی، شناسایی ظرفیت‌های مواساتی را بسیار مهم دانست و گفت: باید نیازهای دقیق نیازمندان و منابع تأمین آنها با سامانه دقیقی شناسایی شود چرا که ادامه کار مجوعه‌ی مواسات، نیازمند تقویت‌ ساز و کارهاست و ان‌شاءالله این مهم تحقق یابد تا بنایی محکم برای ادامه کار ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، تدوین برنامه‌های بلندمدت برای ریشه کن شدن فقر را رسالت جدید و پس از کرونای قرارگاه مواسات دانست و تأکید کرد: باید از این پس با نگاه ایجاد اشتغال و رفع نیازهای نیازمندان به صورت پایدار و دائمی فکر کنیم تا شاهد ریشه کن شدن فقر در جامعه و توانمند شدن نیازمندان باشیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در این ایام مواسات فرهنگی و تبلیغی در کنار مواسات معیشتی دیده شد و در تقویت روحیه جامعه برای مقابله با بیماری کرونا بسیار مؤثر واقع شد. مساجد نیز در حرکت مواساتی، محور قرار گرفتند و این مهم برکات بسیاری به همراه داشت.

وی بیان کرد: در حرکت مواسات، ادبیات اکرام به جای اطعام دیده شد و این موضوع رشد فرهنگی و دینی جامعه را نشان می‌دهد و این اقدام موجب اثرگذاری بیشتر برنامه‌ها و برکات بیشتر کار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مواسات حلقه‌ای از مجموعه معارف دینی است، عنوان کرد: مواسات را نباید جزیره‌ای نگاه کنیم و باید در کنار مجموعه معارف دینی ببینیم و اگر این گونه به موضوع نگاه کنیم، همه زیبایی‌های دین با هم دیده می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha