جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ائتلاف سائرون عراق

حوزه/ المسعودی نماینده ائتلاف سائرون با بیان اینکه این ائتلاف هیچ موضع شخصی در خصوص تلاش برای برکناری محمد الحلبوسی ندارد، تأکید کرد: این ائتلاف با همگی برای برکناری وی هماهنگ خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ریاض محمد المسعودی نماینده ائتلاف سائرون عراق با بیان اینکه این ائتلاف هیچ موضع شخصی در خصوص تلاش برای برکناری محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق ندارد، تأکید کرد: این ائتلاف با همگی برای برکناری الحلبوسی هماهنگ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ائتلاف سائرون به شکست هیئت رئیسه مجلس نمایندگان در اداره جلسات معتقد است، افزود: هیئت رئیسه در مدیریت جلسات و همچنین استیضاح وزیران و میزبانی از نخست وزیر و تعیین برنامه مناسب برای جلسات موفق عمل نکرده است.

نماینده ائتلاف سائرون تصریح کرد: ائتلاف سائرون ۱۷ درصد از اعضای مجلس نمایندگان را تشکیل می دهد و اصلاح عملکرد هیئت رئیسه مجلس نیازمند هماهنگی با سایر  شرکا است و اگر با سایر شرکا در انجام اصلاحات موفق نشدیم، باید با طرف های سیاسی دیگر برای برکناری رئیس مجلس نمایندگان هماهنگی کنیم.

المسعودی ادامه داد: اکثریت نمایندگان از مدیریت جلسات توسط ریاست مجلس راضی نیستند و ما بار ها و بار ها خواستار اصلاح عملکرد مجلس شدیم، امّا گوش شنوایی نبود.

محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح پیشتر گفته بود: برکناری رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان نیازمند اجماع ملّی و سیاسی مطابق الزامات مرحله کنونی است و برهم صالح در موارد زیاد قانون اساسی را نقض کرده و از وی در دستگاه قضائیه شکایت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha