سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی

حوزه/ می توان این ادعا را کرد که شکل گیری هسته اولیه گروه ها مقاومت در راستای مبارزه مسلمانان صدر اسلام است. این موضوعی است که بعد از جریانها و جنگ های مختلفی که بین نیروهای اسلام و دشمنان اتفاق افتاده راه اندازی گروه مقاومت امر مسلم گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به هفته مقاومت و ایثار و فتح خرمشهر، گفت: معامله قرن فرزند ناقص الخلقه مکر و حیله اسرائیل است و مقاومت درخت تنومند قرنها مبارزه اسلام با کفر و الحاد است.

رئیس انجمن اصول و فقه حوزه افزود: قوم یهود از دشمنان دیرینه اسلام است. شاید بتوان گفت که بدترین و شدیدترین لحن قرآن کریم درباره قوم یهود است.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشت: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ ، شدیدترین دشمنان نسبت به مؤمنین قوم یهود است. در جای دیگر می فرماید ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکُمْ مِنْ بَعْدِ ذَلِکَ فَهِیَ کَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ۚ این تعبیر بسیار مهم و هشدار دهنده نسبت به قوم یهود است.

وی با بیان اینکه تفکر اسرائیل همان تفکر افراطی یهودیان مکه است، گفت: قرآن در مورد قوم یهود بیشترین و شدیدترین مذمت ها را دارد، چرا که این قوم دارای دو خصوصیت نژاد پرستی و خود برتربین می باشند. این قوم می باشند که قرآن از قول آنها می فرماید قَالَتِ الْیَهُودُ وَالنَّصَارَی نَحْنُ أَبْنَاءُ اللَّهِ وَأَحِبَّاؤُهُ؛ و همین قوم می باشد که قرآن می فرماید وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: در واقع یهود خود را در مقابل خدا مبسوط الید می داند و خدا در پاسخ می فرماید غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا؛ به نظر می رسد که در قرآن کریم قومی که مورد لعنت واقع شده باشد همین قوم یهود است. افراد در قرآن مورد لعنت واقع شده اند اما قومی که مورد لعنت واقع شده باشد همین یهود است.

رئیس انجمن اصول و فقه حوزه افزود: می توان این ادعا را کرد که مقاومت در راستای مبارزه مسلمانان صدر اسلام است و نباید در این مطلب شکی کرد و این موضوعی است که بعد از جریانها و جنگ های مختلفی که بین نیروهای اسلام و دشمنان اتفاق افتاده مقاومت امر مسلم گردیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha