جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رفع بیکاری و حل مشکلات جوانان باید دغدغه‌ اصلی نمایندگان مجلس باشد.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس یازدهم قطعاً یکی از مجالس انقلابی است و باید با ریاست شخصیتی باشد که مجلس را به‌صورت انقلابی هدایت کند و در جهت کمک به محرومان جامعه عمل کند.

وی به موضوعات اصلی جامعه اشاره کرد و بیان داشت: مهم‌ترین مسئله رسیدگی به موضوعات اقتصادی کشور است که در واقع این روزها بیش از سایر بخش‌ها نیاز به رسیدگی دارد.

آیت‌الله فقیهی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خودشان به مجلس یازدهم بر روی این موضوع تأکید ویژه‌ای داشتند.

وی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را موضوع مهم دیگری دانست و بیان داشت: بیکاری یکی دیگر از معضلات کشور است که باید به‌صورت ویژه موردتوجه وکلای مردم در مجلس باشد چراکه حل این مشکل موجب افزایش ازدواج جوانان و شادابی جامعه می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به‌پیر شدن جمعیت کشور در آینده‌ای نزدیک نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت ایران رو به‌پیر شدن حرکت می‌کند که یکی از علت‌های اصلی آن ازدواج کردن در سنین بالا و عدم تمایل خانواده‌ها به فرزند آوری است.

وی تأکید کرد: باید در این زمینه گروه‌های مختلف مشوق‌های لازم را در نظر بگیرند تا جلوی تهدیدی که پیر شدن ایجاد می‌کند، رفع شود.

آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیازمند آرامش و ثبات است و این را مجلس قوی و مقتدر با تعاملی که با سایر قوا برگزار می‌کند، می‌تواند محقق سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha