پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هم‌اندیشی «بقیع، نگین تراث اسلامی

حوزه/ هم‌اندیشی «بقیع، نگین تراث اسلامی» از سوی پژوهشکده حج و زیارت و با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با حضور اندیشمندان کشورهای اسلامی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  دکتر علی اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت از  برگزاری هم‌اندیشی «بقیع، نگین تراث اسلامی» از سوی پژوهشکده حج و زیارت و با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با حضور اندیشمندان کشورهای اسلامی در فضای مجازی خبر داد.

وی افزود: در راستای اقداماتی که پژوهشکده حج و زیارت در چارچوب واحد بقیع پژوهی برای پیگیری مسئله بقیع  انجام داده و با توجه به محدویت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا، بعثه مقام معظم رهبری در تلاش است در راستای بزرگداشت هشتم شوال و سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع، در بستر فضای مجازی و با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هم‌اندیشی «بقیع، نگین تراث اسلامی» را برگزار کند.

ضیایی با بیان اینکه  این همایش  در راستای برگزاری کنگره بین المللی صدمین سال تخریب بقیع و  به دو زبان فارسی و عربی در فضای مجازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پاسداشت بزرگان اسلام و امامان و اصحاب گرامی مسلمانان از اهداف مهم برگزاری این هم‌اندیشی است.

 همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از مشارکت نخبگان کشورهای مختلف از جمله پاکستان، الجزایر، عراق و ایران در این هم‌اندیشی خبر داد و گفت: میراث مشترک مسلمانان در بقیع، ضرورت پاسداشت و یادبود بزرگان اسلام در بقیع، حافظه تصویری بقیع در میراث فرهنگی و همچنین آثار منفی تخریب بقیع در وحدت اسلامی در بستر فضای مجازی، ارائه مجموعه مقالات بقیع به دوزبان و رونمایی از سایت و نخستین مجموعه آثار تولیدی مربوط به بقیع از دیگر برنامه‌های این همایش است.

وی با ناپسند دانستن تخریب میراث اسلامی  از نظر تمام مذاهب اسلامی، تصریح کرد:  با طرح منطقی این مطالبه در قالب گفتمان فرهنگی می‌توان از افراط‌گری‌ها و تعصبات مذهبی در شیعه و سنی کاست و نسبت به اهل‌بیت پیامبراکرم(ص) و صحابه گرامی آن حضرت ادای دین کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین یادآور شد: هم‌اندیشی «بقیع، نگین تراث اسلامی» شنبه ۱۰ خرداد (۷ شوال/ ۳۰ می) با حضور نخبگان علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ عصر در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha