سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
میرشکار

حوزه/ با وجود همه محدودیت هایی که وجود داشت استان قم در بین تمامی استان ها رتبه نخست جذب درآمدهای مردمی برای ایتام را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اکبرمیرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه قم که در سالن اجتماعات این کمیته برگزار شد، ضمن اشاره به برخی از فعالیت های صورت گرفته در کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: درآمد کمیته امداد استان قم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با افزایش ۴۴ درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: سال ۹۸ از نظر اقتصادی بسیار سخت بود و ماه پایانی آن که می توانست موجب درآمد بیشتر کمیته امداد بشود با شیوع کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرد.

میرشکار خاطر نشان ساخت: ۴۸ هزار و ۵۱۸ نفر از کمیته امداد وام قرض الحسنه کارگشایی و ۷۴۳  نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند که باز پرداخت آن ۵ ساله است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم اضافه کرد: ۵۴۸ نفر نیز در سال ۹۸ از ودیعه مسکن بهره مند شدند و ۲هزار و ۵ نفر نیز وام اشتغال دریافت کردند که در کل مبلغ ۶۱ میلیارد تومان تا بهمن ماه به آنان پرداخته شد.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در قم ۴۶ خانوار زیر پوشش کمیته امداد، سرپرست خود را از دست دادند، خاطر نشان ساخت: به خانوارهایی که فرزند کوچک داشتند ۱۰ میلیون تومان کمک بلا عوض و به سایرین ۳ میلیون تومان کمک بلا عوض شد و همچنین ۱۹ هزار بسته کمک خانوار توزیع شد.

میرشکار اضافه کرد: در جشن نیکوکاری سال گذشته با وجود مشکلاتی که بود ۵۰ درصد رشد داشتیم و مردم ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم افزود: با وجود همه محدودیت هایی که وجود داشت استان قم بین تمام استان ها رتبه نخست جذب درآمدهای مردمی برای ایتام را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۷۰۰ خانواده نیازمند از کمیته امداد خدمات دریافت می کنند، تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانواده را زنان سرپرستی می کنند که از این تعداد ۵ هزار خانواده به دلیل طلاق و ۹ هزار خانواده به دلیل فوت سرپرست و یا زندانی بودن سرپرست خانواده توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شود.

میرشکار خاطر نشان ساخت: هزار و ۸۳۲ یتیم زیر پوشش کمیته امداد هستند که ۱۸ هزار حامی از آنان حمایت می کنند. همچنین هزار و ۸۲۴ بیمار صعب العلاج که زمین گیر هستند از حمایت های کمیته امداد بهره می برند. ۱۴ هزار نفر نیز بالای ۶۰ سال هستند که خدمات ویژه ای دریافت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha