سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فرزندآوری

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: اگر می خواهیم که دچار چالش جدی جمعیتی نشویم، باید فرزندآوری در جامعه به یک ارزش تبدیل شده و در این زمینه کار فرهنگی و رسانه ای قوی صورت گیرد.

حجت الاسلام غلامرضا حسینی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که مقام معظم رهبری سال هاست که نسبت به خطر کاهش جمعیتی در کشور هشدارهای لازم را بیان فرموده اند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسئولان آن طور که باید و شاید این خطر را جدی نگرفته اند، چرا که اگر آن را جدی می انگاشتند در طول این سال ها، طرح و برنامه مناسب و اثربخشی برای مقابله با روند کاهش جمعیت اجرا می کردند.

وی افزود: وضعیت به حدی نگران کننده شده که امسال برای اولین بار، نرخ رشد جمعیتی کشور به کمتر از یک درصد رسیده و بی شک با تداوم این وضع با یک بحران خطرناک روبرو خواهیم بود.

این استاد حوزه با بیان این که یکی از مؤلفه های مهم قدرت هر کشوری ناظر به جمعیت جوان و فعال آن است، گفت: آن چه مسلم است اگر ما فکری برای بحث کاهش روند جمعیتی نکنیم، در دهه های آینده با بحران سالمندی روبرو شده و از آن سو جمعیت جوان و مولد و فعال کشور به طرز خطرناکی کاهش می یابد.

وی همچنین با اشاره به این نکته مهم که جمعیت هر کشور، یکی از مؤلفه های اقتدار آن به شمار می رود، افزود: متاسفانه اخیراً در آمارها داشتیم که کشورمان در کاهش نرخ باروری رتبه اول را در میان کشورهای اسلامی دارد و حال آن که ما برای این که یک کشور شیعی و مسلمان قوی و رو به پیشرفت در دهه های آینده داشته باشیم باید به طور جدی بر روی مساله افزایش جمعیت متمرکز شویم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha