شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضایی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه قزوین گفت: امام خمینی(ره) به جهت برخورداری از کمالات شخصیتی در ابعاد و  زوایای مختلف، انسانی نادر و در مقایسه با غیر معصومین بی نظیر بودند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین،  حجت الاسلام علی اصغر رضایی در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین گفت: امام خمینی(ره) تمثیل همه خوبی­ های عالم است، لذا می توان ادعا کرد که این شخصیت بزرگ به جهت برخورداری از کمالات شخصیتی در ابعاد و  زوایای مختلف، انسانی نادر و در مقایسه با غیر معصومین بی نظیر بودند.  

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین با اشاره به این سخن از مقام معظم رهبری که در معرفی امام می فرماید: «امام البتّه هم یک فقیه برجسته و بزرگ، هم فیلسوف و هم صاحب‌نظر در عرفان نظری بود» بیان کرد: شخصیّت امام در تحقّق مضمون آیه‌ی  «وَ جاهِدوا فِی اللهِ حَقَّ جِهادِه» است و ایشان با داشتن زمینه‌های برجسته‌ی علمی، وارد میدان جهاد در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فکری شدند که البته  این جهادها  همراه با جهاد نفس و پایبندی به ارتباط مستمر و دائم با خدای متعال بود.  

وی افزود: استاد مطهری که افتخار شاگردی امام راحل را داشتند در مورد امام می­ گوید: «او را مجموعه ­ای از ایمان­ ها یافتم. او کسی بود که ایمان به راه و هدفش داشت و صبر، ثبات قدم، توکل به خداوند، شجاعت، بصیرت، سعه صدر، روحیه شهادت طلبی و احساس تکلیف در انجام وظایف امام ستودنی بود.» 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در بُعد اجتماعی، حضرت امام دارای دو ویژگی منحصر به فرد هستند، اظهار کرد: ویژگی ایشان این است یک مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی را بنیانگذاری کردند که منجر به ایجاد یک حکومت و نظامی بر اساس اسلام شد و این حرکت در تاریخ کشور ایران بلکه در تاریخ کلّ اسلام بی‌سابقه بود و ویژگی دوم ایشان، مشروعیت عجیب و بی ­نظیر ایشان است،  معمولاً شخصیت های سیاسی بعد از مدتی اُفول می کنند، اما شخصیت امام خمینی(ره) بعد از گذشت چند دهه، هنوز الهام­ بخش جنبش­ های اسلامی مردمی در دنیاست.  

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در مورد شخصیت امام راحل مطالب فراوانی گفته شده است، ولی همچنان جای سخن درباره‌ی این مرد الهی باقی است.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha