جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعیب ۲

حوزه/ تقریب مهم‏ترین استراتژی برای مقابله با توطئه‏ های استکبار جهانی است؛ استفاده از راهبردهای تقریبی موجب خواهد شد تا مذاهب اسلامی در راستای دستیابی به اتحاد اسلامی بر مشترکات تأکید ورزند و مختصات خود را رها کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیمی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس با حجت الاسلام صالحی، امام جمعه بندرخمیر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس در این دیدار گفت:  تقریب مهم‏ترین استراتژی برای مقابله با توطئه‏ های استکبار جهانی است؛ استفاده از راهبردهای تقریبی موجب خواهد شد تا مذاهب اسلامی در راستای دستیابی به اتحاد اسلامی بر مشترکات تأکید ورزند و مختصات خود را رها کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی از موضوع جذب اختصاصی طلاب در چهار رشته کارشناسی و یک رشته ارشد در سال جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشگاه مذاهب شعبه بندرعباس آمادگی دارد که از بین داوطلبین واجدشرایط جذب اختصاصی داشته باشد.

حجت الاسلام صالحی، امام جمعه شهرستان بندرخمیر هم ضمن تشکر از حضور و دغدغه رئیس دانشگاه مذاهب شعبه بندرعباس، گفت: نگاه‌های تقریبی و تقویت آن بین برادران اهل سنت و شیعه قطعا در اقامه راهبرد وحدت و هم افزایی های علمی و شناخت مبانی تقریبی راهگشا و مؤثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با برنامه ریزی برای نشر فرهنگ تقریب در کشور عزیزمان و جهان پیشرو باشیم و بیشترین استفاده را از آن ببریم. بدون تردید اتاق های اندیشه‌ورز تقریب مذاهب زمینه ساز وحدت خواهد بود، چرا که محصول فکرهای نو است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha