جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مرادی ، رئیس دادگستری خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه یک قاضی در خوزستان ممکن است روزانه ۱۲ پرونده را بررسی کند، گفت: یکی از دلایل برخورد مناسبت قضات می‌تواند تعداد بالای پرونده‌ها در استان باشد؛ چراکه در حالت عادی یک قاضی باید ۴ پرونده را بررسی کند اما در استان ممکن است یک قاضی ۱۲ پرونده را در دست داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، پیش از ظهر امروز  در نشستی صمیمانه با جمعی از فعالان دانشجو، ضمن اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه جامعه پویا، جامعه‌ای است که جوانان آن پویا باشند، اظهارداشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که استفاده از جوانان در سطوح مختلف مدیریتی کشور قطعاً مهم و ارزشمند است.

وی با اشاره به کمبود قضات در استان خوزستان تصریح کرد: دادگستری استان خوزستان در حال حاضر در بخش قضایی از ۱۰۰ درصد، تنها با ۶۰ درصد ظرفیت و از نظر اداری با ۴۰ درصد نیرو، اداره می‌شود درحالی‌که شهرهایی مثل شیراز، مشهد، قم با تمام ظرفیت و ۱۰۰درصد نیرو در حال فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام مرادی همچنین به حجم بالای پرونده در راهروهای دادگستری خوزستان اشاره کرده و گفت: یک قاضی در استان خوزستان در ماه یک‌صد و هفتاد پرونده و در دادگاه بدوی ۲۰۰ پرونده را رأی صادر می‌کند؛ قطعاً با این میزان از مشغله و پرونده، با کمبود نیرو در دستگاه قضایی استان روبرو هستیم.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان که به نارضایتی مردم از دستگاه قضا اشاره کرد، گفت: این نکته را قبول داریم اما همیشه در مراجعه به قوه قضائیه، ۵۰ درصد ناراضی هستند؛ چراکه به هر حال فقط یک نفر در پرونده‌ای پیروز می‌شود.

وی افزود: بخشی از این نارضایتی نیز به برخورد قضات برمی‌گردد و البته نوع برخورد قضات نیز تحت تأثیر تعداد بالای پرونده‌ها در استان است؛ در حالت عادی یک قاضی باید ۴ پرونده را بررسی کند اما در استان ممکن است یک قاضی ۱۲ پرونده را در دست داشته باشد.

حجت‌الاسلام مرادی تأکید کرد: قطعاً برخورد نامناسب قضات با مردم قابل چشم‌پوشی نیست و شخصاً برخورد خواهم کرد.

وی در پاسخ به نحوه ارتباط مستقیم با قوه قضائیه در استان گفت: چندی پیش رئیس قوه قضائیه دستورالعملی را ارائه کردند به‌عنوان نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه و در این دستورالعمل همه آن چیزی که برای زیر ساخت ارتباط مستقیم با قوه قضائیه لازم است، بیان شده است‌.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    قاضی روز شنبه ۲۳ مرداد صبح کی بود ؟