پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه همه ما موظف به تقویت روستائیان و عشایر هستیم، گفت: اگر این حمایت‌ها نباشد روستائیان مجبور به مهاجرت‌ به شهر برای رفع مشکلات خود خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جلسه با معاون وزیر و مدیرعامل بیمه کشاورزی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: فراهم شدن استفاده از بیمه برای روستائیان و عشایر در کشور حرکت مبارکی است که باید ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه عشایر و روستایان خدمات زیادی را برای کشور انجام داده‌اند، گفت: عشایر و روستاییان در کشور ما نیروی کارآمدی هستند که همانند آن را نمی‌توان در هیچ کجا مثال زد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه همه ما موظف به تقویت روستائیان و عشایر هستیم، خاطرنشان کرد: اگر این حمایت‌ها نباشد روستائیان مجبور به مهاجرت‌ به شهر برای رفع مشکلات خود خواهند بود.

وی افزود: اگر فرد روستایی آینده و معیشتش تأمین و تضمین شود، مهاجرت‌ها نیز کم‌تر اتفاق خواهد افتاد؛ چرا که این افراد برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی که با آن روبرو می‌شوند، مجبور به ترک روستا می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار توجه به توسعه بیمه روستایی و ترویج آن شد و عنوان کرد: مهاجرت به شهر دارای آسیب‌هایی همچون از دست دادن نیروی توانمند روستایی و مواجه شدن با مشکلاتی در بحث تولیدات کشاورزی است که باید این مشکلات تبیین و برای رفع آن چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه روستاییان و عشایر در این عرصه وارد شوند، تأکید کرد: اجرای این صندوق، حاکی از توسعه عدالت در خدمت رسانی در نظام مقدس اسلامی، خصوصا در بین مناطق روستایی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با اشاره بر لزوم آشنایی روستاییان با این طرح، بیان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که برای تبلیغ و ترویج این کار می‌شود از آن استفاده کرد، ظرفیت طلاب و روحانیون مستقر در روستاها است که می‌توان از آن بهره برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha