شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ اگر نگاه ما به دین و قرآن و سیره زندگی اهل بیت(ع) باشد که در همه حال اهل تلاش و کوشش بودند، هیچ گاه از داشته ایمان، ناامید و مأیوس نخواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شیوه های امید در جوانان گفت: از جمله روش های ایجاد امید در زندگی از طریق قرآن است، چون این کتاب آسمانی یکی از گناهان کبیره را ناامیدی و یأس معرفی می کند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: در جای دیگر قرآن ریشه یأس و ناامیدی را شیطان عنوان می کند. حتی در روایت است که روح انسان دو گوش دارد که در گوشی شیطان و در گوشی ذات اقدس اله می دمد و در آیه ای می فرماید« ای مردم این صدایی که در درون شما به عنوان ناامیدی و یأس بلند است، بدانید که صدای شیطان است و صدایی که برای ایجاد امید است و وعده بخشش می دهد، بدانید از آن خدا است و نباید از توبه و فضل ناامید شوید و کسی که از فضل  الهی مأیوس می شود، کافر است».

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: بنابراین از مهمترین عوامل ایجاد امید و نشاط در زندگی، توجه به مبانی دینی و ارزشی، توکل، توسل، تلاش برای آینده بهتر، داشتن برنامه، ایجاد روحیه تقویت باورهای دینی و داشتن اراده قوی و همت بلند برای انجام فعالیت ها است.

این مشاور امور خانواده بیان داشت: هر کدام از این موارد اگر در جای خود به درستی استفاده و بکار گرفته شوند، می توانند بسیار اثربخش باشند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر عدم داشتن اراده، عدم داشتن همت بلند و عدم برنامه ریزی برای آینده، توجه به هوا و هوس و شیطان از جمله مواردی است که انسان را به سقوط  و ورشکستگی در زندگی سوق می دهد و موجبات شکست انسان را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: بنابراین اگر نگاه ما به دین و قرآن و سیره زندگی اهل بیت(ع) باشد که در همه حال اهل تلاش و کوشش بودند، هیچ گاه از داشته ایمان، ناامید و مأیوس نخواهیم شد و اگر به هر کدام از این موارد توجه نداشته باشیم، شیب سقوط ما به پرتگاه تندتر خواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha