شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اندیشه های امام خمینی

حوزه/ طیبه تجری، استاد حوزه خواهران گلستان گفت: به اذعان دشمنان نظام، مقام معظم رهبری با شجاعت تمام برنامه ها و توطئه های دشمن را با یک سخنرانی نقش برآب می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم طیبه تجری در نشستی با موضوع «نقش ولی فقیه در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی» که به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: لازمه جریان فکری پایدار و بارور، این است که باید در اصل و ریشه طیب و طاهر باشد و انقلاب اسلامی هم مانند درختی تنومند و بسیار قوی با وجود تمام ضربه ها و تهاجم ها و تحریم ها آسیب پذیری کمتری از انقلاب های دنیا داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به مدد تلاش های خالصانه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، توضیح داد: شخصیت امام خمینی(ره) به گواهی دوست و دشمن بی نظیر بود، چنانچه گورباچف رهبر شوروی درباره شخصیت حضرت امام می گوید: امام خمینی(ره) فراتر از زمان می اندیشد و در بعد مکان نمی گنجد و یا بی نظیر بوتو نخست وزیر پاکستان می گوید: رهبرانی مانند امام خمینی(ره) یک بار در قرن ها داده می شوند.

استاد حوزه خواهران افزود: وقتی چنین شخصیتی رهبر انقلاب اسلامی باشد، مطمئنا انقلاب ریشه دار می شود و در جهان ریشه می دواند، زیرا ریشه درخت انقلاب، امام خمینی(ره) است و ما نباید اجازه دهیم نظام اسلامی از ریشه خود جدا شود، یعنی از اصول و ارزش های امام فاصله بگیرد.

تجری خاطرنشان کرد: اولین اقدام امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه برای انقلاب، احیای اسلام و برگرداندن آن به ذهن و عمل انسان ها و نیز صحنه های سیاسی جهان بوده است، زیرا در طول تاریخ بسیار تلاش و هزینه شده است تا اسلام از زندگی و ذهن ها و عمل های افراد خارج شود.

وی، اعاده روح عزت مسلمان و اسلام و احساس درک امت اسلامی به مسلمانان جهان را از دیگر اقدامات امام(ره) دانست و تشریح کرد: تا قبل از انقلاب چیزی به نام امت اسلامی وجود نداشت و این احساس و شعور را حضرت امام به مسلمانان جهان هدیه داد.

استاد حوزه خواهران در ادامه ایجاد حکومت بر مبنای اسلام و ابطال باورهای غلط و نابودی یکی از مرتجع ترین و پلیدترین حکومت های جهان یعنی حکومت پادشاهی ایران و هم چنین نگرش جدید در فقه شیعه و ایجاد روحیه غرور و خودباوری و اعتماد به نیروهای داخلی کشور جدای از وابستگی به شرق و غرب را به عنوان سایر اقدامات ارزشمند امام راحل معرفی کرد.

تجری اذعان کرد: با دیده بصیرت بین و توجه به اوضاع و احوال دنیا می توان فهمید که رهبر دوم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای نیز به عنوان سکان دار حرکت رو به تعالی انقلاب اسلامی در سال های بعد از رحلت امام خمینی(ره) در حفظ و استمرار انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته و در برابر توطئه های داخلی و خارجی و سیاست های ایران ستیزی نقش کارآمدی را ایفا نمودند.

وی با بیان اینکه مرحله استمرار انقلاب اسلامی بر مبنای اهداف اولیه و حفظ انقلاب از انحراف به مراتب سخت تر از شکل گیری انقلاب است، افزود: بعد از رحلت حضرت امام(ره) هر کسی نمی توانست در جایگاه امام قرار گیرد، زیرا لازمه ادامه راه امام این بود که شخصیتی در جایگاه امام حاضر شود که نه تنها دست پروده مکتب امام باشد بلکه از شاخصه های مدیریتی و توان علمی برای پیشبرد اهداف و حفظ و استمرار نظام برخوردار باشد.

استاد حوزه اشاره کرد: مقام معظم رهبری توانست مدبرانه و حکیمانه و با عزت، کشور را در فراز و نشیب های مختلف اداره کند و در تمام زمینه ها به تقویت نظام پرداخت تا اینکه امروز کشور در منطقه و بین الملل به عنوان قدرتی سرنوشت ساز مطرح است و حرف اول و آخر را در خاورمیانه می زند، زیرا خط و مشی مقام معظم رهبری دقیقا روش امام(ره) است؛ همان گونه که حضرت امام(ره) می فرمایند؛ «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»؛ مقام معظم رهبری نیز می فرمایند؛ «در مقابل آمریکا باید ایستادگی کرد و انعطاف ناپذیری داشته باشیم».

تجری ادامه داد: به اذعان دشمنان نظام، مقام معظم رهبری با شجاعت تمام برنامه ها و توطئه های دشمن را با یک سخنرانی نقش برآب می‌کنند.

وی گفت: یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب و امام راحل است، از این رو بارها فرموده اند که دنیای اسلام اگر به دنبال نجات و چاره هستند باید راه امام را ادامه دهند چرا که راه امام نجات بخش است و خود این را در مقام عمل نیز نشان داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha