جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بسیج

حوزه/ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید اقتصاد منهای نفت داشته باشیم، در صورتی که بتوانیم از مشتقات نفت استفاده کنیم و خود نفت را از اقتصاد حذف کنیم، توانمندی در اقتصاد خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، ظهر امروز در اجلاس دهم مجمع عای بسیج استان همدان اظهار کرد: ظرفیت مجامع بسیج در سطح استان با توجه به تخصصی بودن فعالیت‌های مجمع بسیج بسیار بالا است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از بسترهای بسیار مناسب که می‌شود از آن استفاده کرد، مجامع بسیج در کل استان است، ادامه داد: مجامع بسیجیان درصدد هستند مشکلات جامعه در هر حوزه را در مجمع و کارگروه‌های آن مورد بررسی و راهکارهای رفع آن را ارائه دهند.

سردار مجیدی بیان کرد: می‌توان موضوعات را به عنوان مسئله‌محور در مجامع مطرح و برای آن هیئت اندیشه‌ورز تشکیل داد تا بتوان راهکارهای اجرایی مناسب که بتواند به مدیران و دستگاه‌های استان کمک کند، ارائه داد، لذا مسئولان ۴ کارگروه مجمع در این راستا مطالب خود را ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) مطالبی را بیان کردند که بسیار راهگشا بود و مجمع بسیج می‌تواند آن را به عنون برنامه‌های سال ۱۳۹۹ مدنظر قرار دهد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت امام خمینی(ره) تأکید کردند که امام تحول بزرگی در جامعه فقه ایجاد کرد، چراکه ایشان موفق شد از مسائل جزئی عبور کنند و مسائل بزرگ و محوری را در فقه جدید برای نظام اسلامی تعریف و بحث «نه شرقی، نه غربی بودن» را مطرح کرد.

وی ابراز کرد: رهبر انقلاب در ادامه درخصوص بحث جمعیت بر کاهش نرخ جمعیت تأکید کردند و از این موضوع ابراز خطر برای نظام اسلامی داشتند و از این رویداد به عنوان واقعه دهشتناک نام بردند که درحال وقوع است لذا باید این موضوع مورد توجه وافری قرار کیرد

سردار مجیدی تصریح کرد: در حقیقت در آینده شاهد کشوری پیر به لحاظ سنی خواهیم بود که برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و تحقق اهداف آن نیازمند جامعه جوان و پرنشاط هستیم به همین جهت در آینده نزدیک باید دستور کار مجمع بسیج راهکار رسیدن به حفظ جمعیت جوان باشد.

وی افزود: یکی از تحولات که رهبر انقلاب بیان کردند، اقتصاد است که با شیوع ویروس کرونا ما و همه کشورها با این مشکل به صورت جدی روبه‌رو خواهیم بود؛ شیوع ویروس کرونا ماهیت اصلی کشورهایی که مدعی قدرت بودند را نشان داد و دیدیم که آن زرق و برقی که از آنها عنوان می‌شد، پوچ بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: نظام جمهوری اسلامی موفق شد با وجود شرایط سخت تحریم، روی پای خود بایستد و باید تلاش کنیم که بر مشکلات اقتصادی خودمان غلبه شویم و امید به بیگانه نبندیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم زودتر از موانع اقتصادی عبور کنیم، تأکید کرد: برای حل مشکلات اقتصادی در کشور باید اقتصاد منهای نفت داشته باشیم، در صورتی که بتوانیم از مشتقات نفت استفاده کنیم و خود نفت را از اقتصاد حذف کنیم، توانمندی در اقتصاد خواهیم داشت.

سردار مجیدی اذعان کرد: مهم‌ترین وظیفه مجمع بسیج استان مطالبه از مسئولان برای آن دسته از فرمایشات و رهنمودهای بر زمین مانده مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: ماهیت مجمع ۱۰۰ درصد بسیجی است، به طوری که مجامع شهرستانی و استان در یک بروکراسی و رأی‌گیری، اعضای هیئت‌رئیسه را انتخاب می‌کنند و فرماندهان نواحی به‌عنوان نایب رئیس کمک می‌کنند تا مصوبات به نتیجه برسد.

گفتنی است، در ادامه این جلسه نمایندگان ۴ کارگروه رسانه و فضای مجازی، مدیریت و حکمرانی، تحقیقات و فناوری و دفاعی و پدافند غیرعامل به ایراد سخنرانی پرداختند و مطالبات و مشکلات همدان را در حوزه مربوطه بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha