جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ام کلثوم امیدی

حوزه/ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: از جمله الزامات و پیش نیازهای مهم تحول خواهی، حمایت از نخبگان علمی و فعالان فرهنگی است.

ام کلثوم امیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: آن چه در بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) مشهود و برجسته بود، تأکید بر شاخصه های تحول خواهی بر اساس نگاه و رویکرد انقلابی بود که البته خود این مساله در وهله نخست مبتنی بر مبانی اندیشه ای و بینشی اسلامی است.

وی افزود: ایشان در همین سخنان بر لزوم پرهیز از شتابزدگی در امر تحول تأکید کرده و خواستار توجه به روش عقلانی و منطقی در پیشبرد اهداف تحولی شدند و البته باید توجه داشت که این سخن به هیچ وجه به معنای نادیده گرفتن اصول و مبانی انقلابی در پیگیری مطالبه تحول خواهی و تحول گرایی در جامعه نیست.

این استاد و مدیر حوزوی همچنین با بیان این که به لطف الهی ما در کشور ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگی از منظر منابع طبیعی و به خصوص منابع انسانی در اختیار داریم، گفت: یکی از بزرگترین و مهم ترین منابع انسانی، نخبگان علمی و نیز فعالان فکری و فرهنگی است که باید قدردان آن باشیم و با حمایت درست و هوشمندانه از این نخبگان و فعالان، زمینه و بستر تحول خواهی را در کشور فراهم نماییم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع حمایت از نخبگان علمی و فعالان فرهنگی، پیش نیاز تحول خواهی است که البته این مهم نباید صرفاً محدود به حرف و شعار شود بلکه ملاک در این جا حمایت عملی از نخبگان و فعالان علمی و فرهنگی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha