پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: جاذبه و حوصله امام صادق علیه‌السلام توانست امثال هشام‌ها را جذب و تربیت نماید و حوصله اهل‌بیت(ع) در جذب مخالفین عقیدتی و فکری و سیاسی می‌تواند الگوی مناسبی در جامعه امروزی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم پخش شد، گفت: تعظیم شعائر دینی و تکریم امام صادق علیه‌السلام توسط شیعیان امری لازم است و باید همگی در حد توان به این امور اهتمام داشته باشند.

وی افزود: سیره تربیتی امام صادق علیه‌السلام الگوی بسیار مناسبی در جامعه است چراکه روش حضرت جذب حداکثری و دفع حداقلی بود و قدرت جاذبه امام صادق علیه‌السلام توانست شاگردانی را تربیت نماید که به درجات عالی معنوی برسند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: بهترین و برجسته‌ترین شاگرد و صحابی امام صادق علیه‌السلام هشام بن حکم است که طرفدار مکتب انحرافی و باطل فکری بود اما طی چندین مناظره با امام صادق علیه‌السلام طرفدار مکتب جعفری و به برجسته‌ترین شاگرد تبدیل شد و امام نیز در وصف وی فرمودند هشام با فکر و زبان و قلبش یاور ما اهل‌بیت(ع) است.

حسینی قمی تأکید کرد: جاذبه و حوصله امام صادق علیه‌السلام توانست امثال هشام‌ها را جذب و تربیت نماید و حوصله اهل‌بیت(ع) در جذب مخالفین عقیدتی و فکری و سیاسی می‌تواند الگوی مناسبی در جامعه امروزی باشد.

وی در ادامه گفت: ائمه معصومین هیچ‌گاه مخالفین و خطاکاران را طرد نمی‌کردند و مانع از ریختن آبروی دیگران می‌شدند و هدایت‌گری را با تمام توان انجام می‌دادند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام همواره به شاگردان خود آموزش می‌دادند نسبت به خطاکاران جذب حداکثری داشته باشند و هدایت‌گری را به‌درستی انجام بدهند.

وی یادآور شد: سختی دوران امامت صادق علیه‌السلام و توصیه‌های امام نسبت به حاکمان اسلامی و وظایفی که یک حاکم اسلامی بر عهده دارد نمونه دیگر سیره امام صادق علیه‌السلام است که باید مسئولین الگو گیرند چراکه امام  می‌فرمایند باید حاکم اسلامی صبح تا شب و شب تا صبح به فکر امورات مردم باشد در غیر این صورت آتش در انتظار آنان است.

حسینی قمی خاطرنشان کرد: داشتن زندگی ساده، دوری از مظاهر دنیوی و بررسی و حل مشکلات مردم از وظایف مسئولین است و اگر حکومت‌داری بر مبنای دستورات امام صادق علیه‌السلام نباشد آتش در انتظار حاکمان و مسئولین حکومت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha